اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

نگارش تفسیر «تربیتی، اخلاقی» ویژه دانشجویان توسط «ابوالفضل بهرام‌پور»

مفسر قرآن کریم گفت: جمعیت حداکثری از دانشجویان و کارمندان و عامه مردم وجود دارند که تاکنون تفسیری مناسب درک و فهم آنها نوشته نشده است از این رو تصمیم بر نگارش تفسیر «تربیتی، اخلاقی» گرفتم.

نگارش تفسیر «تربیتی، اخلاقی» ویژه دانشجویان توسط «ابوالفضل بهرام‌پور»

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، ابوالفضل بهرام‌پور از مفسران قرآن کریم، به تازگی نگارش تفسیر تربیتی، اخلاقی را آغاز کرده است. 

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، درباره علت نگارش این تفسیر بیان داشت: تفسیر المیزان و تفسیر نمونه و تفسیر تسنیم و... هر یک مخاطبان خاصی برای خود دارند و از طرفی هم ترجمه ساده قرآن کریم هم جوابگو نبوده و نمی‌تواند مفهوم آیات را به طور کامل بیان کند.

بهرام‌پور عنوان کرد: در این میان، یک جمعیت حداکثری از دانشجویان و کارمندان و عامه مردم وجود دارند که تاکنون تفسیری مناسب درک و فهم آنها نوشته نشده، از این رو بیش از یکسال بود که در اندیشه نوشتن تفسیری مختصر، و ساده و قابل فهم برای عموم جامعه بودم.

وی با بیان اینکه در نگارش تفسیر تربیتی، اخلاقی از آوردن موارد تکراری خودداری کرده است، اظهار داشت: اغلب ما انسان‌ها پیام خدای متعال مبنی بر اینکه خدا چه می‌گوید و چه انتظاری از ما دارد را دریافت کرده‌ایم. قرآن برای اکنون ما انسان‌ها است و این تفسیر تربیتی، اخلاقی بیان می‌کند که مصداق امروزی آیات قرآن درباره  فرد یا جامعه چیست.

این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: بحمدالله توانسته‌ام نگارش چهار جلد از تفسیر تربیتی، اخلاقی را به پایان برسانم و بعد از پایان یافتن نگارش تفسیر جلد پنجم، این اثر توسط انتشارات آوای قرآن به چاپ خواهد رسید. همچنین هر یک جزء از قرآن کریم، یک جلد از این تفسیر را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول