اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

سرپرست ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند خبر داد

ایجاد اشتغال برای ۳ نفر از تعهد ۶۳۵ نفری سال ۹۶ تاکنون/ برخی دستگاه‌های اجرایی برای تعهد اشتغال هیچ اقدامی نکرده‌اند

سرپرست ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند درصد تعهد اشتغال شهرستان را از ابتدای سال تاکنون ۳۴ درصد اعلام کرد و افزود: برخی دستگاه‌های اجرایی طی یک ماه گذشته هیچ اقدامی در راستای تعهد اشتغال انجام نداده‌اند.

ایجاد اشتغال برای ۳ نفر از تعهد ۶۳۵ نفری سال ۹۶ تاکنون/ برخی دستگاه‌های اجرایی برای تعهد اشتغال هیچ اقدامی  نکرده‌اند

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد مهدی راستگو امروز در چهارمین کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری بیرجند، اظهار داشت: ۲۰ دستگاه اجرایی شهرستان متعهد به ایجاد دو هزار و ۲۱۷ فرصت شغلی جدید در سال جاری شده‌اند.

وی بیان داشت: طبق آخرین آمار اعلام شده از تعهد اشتغال شهرستان تنها ۷۵۱ شغل ایجاد شده است که ۲۲۴ مورد مربوط به شاغلین بخش ساختمان بوده که توسط اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن محقق شده است.

*فراهم شدن اشتغال برای ۳ نفر از تعهد ۶۳۵ نفری سال ۹۶ تاکنون

سرپرست ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند درصد تعهد اشتغال شهرستان را از ابتدای سال تاکنون ۳۴ درصد اعلام کرد و افزود: برخی دستگاه‌های اجرایی طی یک ماه گذشته هیچ اقدامی در راستای تعهد اشتغال انجام نداده‌اند.

راستگو تصریح کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت بیرجند در سال ۹۶ باید برای ۶۳۵ نفر فرصت شغلی ایجاد کند که طبق آخرین آمار ثبت شده تنها زمینه اشتغال سه نفر را فراهم کرده است.

وی تبیین کرد: سهمیه اشتغال در نظر گرفته شده برای صندوق کارآفرینی امید ۱۷۴ فرصت شغلی است که از این تعداد ۳۰ مورد محقق شده است.

سرپرست ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند سهمیه اشتغال تعیین شده برای کمیته امداد شهرستان را ۲۱۵ فرصت شغلی بیان کرد و یادآور شد: با ایجاد ۶۵ فرصت شغلی ۳۰ درصد این تعهد محقق شده است.

*اختتصاص ۷ و نیم میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی منطقه ۲ بیرجند اظهار داشت: امسال ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد شهرستان بیرجند اختصاص یافته است.

مهدی خزاعی بیان داشت: تاکنون ۹۸ درصد این اعتبارات به بانک‌ها ابلاغ شده است.

وی اعلام کرد: طی ۷ ماه نخست امسال ۱۶۱ پرونده به مبلغ سه میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده است که پرداختی بانک‌ها ۳۲ پرونده به مبلغ ۵۲۷ میلیون تومان بوده و این مقدار نشان دهنده پرداخت ۷ درصدی تسهیلات اشتغال توسط بانک‌ها است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی منطقه ۲ بیرجند بر لزوم پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها تأکید کرد و گفت: از محل صندوق امداد ولایت کمیته امداد نیز ۵۰ طرح به میزان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

خراعی تبیین کرد: همچنین ۱۲۰ طرح اشتغال از مانده اعتبارات سال گذشته و صندوق امداد ولایت در مناطق یک و دو شهرستان بیرجند اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه باید بیشترین تسهیلات پرداختی توسط بانک ملی و ملت انجام شود، تصریح کرد: از ۳۳ طرح ابلاغی به بانک ملی فقط ۶ طرح به مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان تسهلات گرفته‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی منطقه ۲ بیرجند خاطرنشان کرد: سهمیه در نظر گرفته شده برای بانک ملت نیز ۳۸ طرح با اعتبار ۶۶۲ میلیون تومان است که از این تعداد ۷ طرح به مبلغ ۱۱۵ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

*۲۴ میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی تسهیلات اختصاص یافته به مشاغل خانگی خراسان‌جنوبی را ۲۴ میلیارد‌‌ تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبارات بین د‌‌و بانک ملی بانک صاد‌‌رات توزیع شده است.

مهدی فاطمی اعلام کرد: شرکت‌های تعاونی پشتیبان مشاغل خانگی که در فعالیت‌های صنایع دستی، فرش دستباف، تجارت الکترونیک، کشاورزی فعال هستند می‌توانند از تسهیلات ۷۵۰ میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی جزو استان‌های پایلوت طرح توسعه مشاغل خانگی معرفی شده است، بیان داشت: تفاهم‌نامه همکاری وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی منعقد شده است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی طرح کاروزی را از برنامه‌های اشتغال وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و اضافه کرد: سهمیه ابلاغ شده استان برای طرح کارورزی دو هزار و ۲۵ نفر است که  تاکنون ۳۵۰ واحد پذیرنده و سه هزار کارورز در این طرح ثبت‌نام کردند.

فاطمی سهمیه شهرستان بیرجند را ۷۰۹ کارورز بیان کرد و گفت: تاکنون قرارداد ۸۶ کارورز در سطح دستگاه‌های اجرایی استان منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی با مدارک تحصیلی فوق دیپلم به بالا در کارگاه‌هایی به مدت ۴ تا ۶ ماه مشغول بکار می‌شوند، خاطرنشان کرد:  کارورزان در طول مدت فعالیت علاوه بر اینکه از مزایای حقوق ۳۰ درصد قانون کار برخوردار می‌شوند حق بیمه مسؤولیت آنها توسط دولت پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ ۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول