اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد

راه‌اندازی سامانه پایش سلامت حمل قیر/ تهیه سامانه جانمایی واحدهای قیرساز

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به تهیه سامانه جانمایی قیر امولسیون و واحدهای قیرساز از راه‌اندازی سامانه پایش سلامت حمل قیر در کشور خبر داد.

راه‌اندازی سامانه پایش سلامت حمل قیر/ تهیه سامانه جانمایی واحدهای قیرساز

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد شکرچی‌‌زاده امروز در نهمین همایش و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین آلات اظهار داشت: اردیبهشت ماه امسال بود که ابلاغیه‌ای به مرکز تحقیقات داده شد مبنی بر اینکه نظارت بر کارخانه‌های قیر بر عهده ما باشد.

وی ادامه داد: تشکیل کارگروه ارزیابی پالایشگاه قیر با همکاری ارگان‌های مختلف و مرکز تحقیقات انجام می‌شود و گواهینامه‌های فنی نیز برای امولسیون قیر و آسفالت صادر می‌کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: راه‌اندازی سامانه جامع کارخانه قیر و آسفالت انجام شده است و در این باره صدور گواهینامه‌های فنی را نیز انجام می‌دهیم.

شکرچی‌زاده افزود: سامانه جانمایی قیر امولسیون و واحدهای قیرساز در مرکز تحقیقات راه و مسکن تهیه شده است.

وی ادامه داد: در این مرکز در حوزه آموزش فعالیت‌های بسزایی انجام شده است، همچنین ایجاد شبکه آزمایشی گسترده برای قیر انجام شد و استفاده از فناوری‌های نو در دستورکار قرار گرفت که در این باره می‌توان به آسفالت لایه نازک اشاره کرد. بررسی کیفیت قیرهای عملکردی PG پروژه‌های متعدد انجام شده است.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: پروژه دیگر در حوزه تحقیقاتی استفاده از قیر پودر لاستیکی است، ضمن آنکه به‌روزرسانی فهرست بها نیز انجام شده است.

شکرچی‌زاده یادآور شد: تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه پیشرفته قیر امروز در مرکز تحقیقات با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد.

وی از راه‌اندازی سامانه پایش سلامت حمل قیر در کشور خبر داد و گفت: به‌منظور اطمینان از عدم جابه‌جایی قیر در مسیر حمل از بارگیری تا تخلیه در کارخانه اسفالت سامانه‌ای راه‌اندازی کردیم تا کیفیت قیر از سوی برخی، خراب نشود.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: متأسفانه در برخی مناطق بخشی از قیر درون تانکرها با مواد زائد و پسماند جایگزین می‌شد و قیر تقلبی که از نظر ظاهری نیز مشخص نبود ایجاد می‌کردند که موجب عملکرد بد آسفالت می‌شد.

شکرچی‌زاده افزود: در این راستا این دستگاه را داخل تانکرهای حمل قیر نصب می‌کنیم که وظیفه آن رصد حرارت قیر است، زیرا اگر مواد زائد و پسماند از بارگیری تا تخلیه به قیر اضافه شود، منحنی حرارت آن تغییر بسزایی می‌کند و نشان از دخالت در کیفیت قیر دارد.

وی تصریح کرد: اطلاعات این دستگاه‌ها به خریدار، مرکز تحقیقات راه و مسکن و ادارات کل راهداری ارسال می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بابیان اینکه از تانکرهای دوجداره در همه مناطقی که نیاز است استفاده شده است، گفت: همه تانکرهای حمل قیر به این دستگاه‌ها به‌تدریج مجهز می‌شوند.

شکرچی‌زاده اظهار داشت: با همکاری مرکز تحقیقات راه‌، مسکن و شهرسازی در 20 کارخانه قیر کشور آزمایشگاه مجهز راه‌اندازی شد تا در کیفیت قیر متمرکز باشیم.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول