اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

در نشست خبری جام بازی‌های رایانه‌ای (جام خلیج‌فارس) عنوان شد

افزودن بخش بازی‌های موبایلی به جام بازی‌های رایانه‌ای/ ۵۰ درصد بازی‌های جام ایرانی هستند

جام بازی‌های رایانه‌ای (جام خلیج‌فارس) در حالی در جوار نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال یعنی از 20 تا 26 آبان در مصلای تهران برگزار خواهد شد که امسال برای اولین بار بخش بازی‌های موبایلی به آن افزوده شده است.

افزودن بخش بازی‌های موبایلی به جام بازی‌های رایانه‌ای/ ۵۰ درصد بازی‌های جام ایرانی هستند

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، نشست خبری جام بازی‌های رایانه‌ای (جام خلیج فارس) ظهر امروز در مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد برگزار شد.

در این نشست خبری سید مرتضی موسویان رئیس این مرکز با بیان اینکه در سال 1989، 16 میلیون بازیگر بازی‌های رایانه‌ای در جهان وجود داشتند که 14 درصد آنها به صورت آنلاین بازی می‌کردند، گفت: در سال 1992 یعنی 3 سال بعد این رقم به 18 میلیون بازیگر با 30 درصد بازی‌های آنلاین ارتقا پیدا کرد، ضمن اینکه در سال 1995 هم 23 میلیون بازیگر بازی‌های رایانه‌ای در جهان وجود داشتند که 39 درصد بازی‌ها به صورت آنلاین بود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که در سال 1400 شمسی، 42 میلیون بازیگر داشته باشیم که تعداد بازیگران آنلاین آن بسیار بالاتر خواهد بود، حتی بازی‌ها از PC و کنسول در حال مهاجرت به سمت بازی‌های موبایلی با کیفیت بالاتر و ارتقاء دستگاه‌ها رفته است.

به دنبال سرگرمی‌های مدیریت شده باشیم

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در فضای دوم تعداد کسانی که درگیر سرگرمی‌های مدیریت‌شده هستند را بالاتر خواهیم برد و می‌کوشیم اوقات فراغت فرزندانمان را در فضاهای مدیریت‌شده نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: فعال کردن مجتمع‌های فرهنگی دیجیتال در استان‌ها یکی از رویکردهای جدی ماست، به همین جهت می‌کوشیم رابطه مستمری بین آنها، مرکز رسانه‌های دیجیتال، مخاطبان و بازیگرها به وجود آوریم.

وی با بیان اینکه سال جاری اولین دوره لیگ بازی‌های تلفن‌های همراه را تجربه خواهیم کرد، گفت: یکی از مواردی که در ایران هم‌اکنون رونق پیدا کرده، بازی‌های تحت اندروید و IOS است، ضمن اینکه رِنج سنی بازیگران در دنیا به 47 سال رسیده و پیش‌بینی می‌شود میانگین این سن افزایش پیدا کند.

برگزاری بازی‌های رایانه‌ای در 32 استان کشور 

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در 32 استان کشور بازی‌های رایانه‌ای به شکل استانی برگزار خواهد شد، افزود: بازی‌های استان تهران در جوار نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال یعنی از 20 تا 26 آبان برگزار خواهد شد و مرحله بعدی آن هم در تهران خواهد بود.

وی اظهار داشت: نسبت به سال گذشته حدود 50 درصد بازی‌ها ایرانی شدند به طوری که هم‌اکنون بازی ماشین، دارت، بولینگ و اسکای در بازی‌های تلفن همراه وجود دارد و تا آخر این هفته و هفته آینده هم تعداد بیشتری به بازی‌های آن افزوده خواهد شد.

موسویان با بیان اینکه تمامی این بازی‌ها در مجتمع‌های شبکه ملی فرهنگ پیگیری شده و می‌کوشیم از پتانسیل شبکه‌ای آن بهره‌مند شویم تا هزینه‌ها کاهش پیدا کند، خاطرنشان کرد: امسال چهارمین لیگ سنتی بازی‌های دیجیتال را برگزار خواهیم کرد، ضمن اینکه برای اولین بار هم بخش موبایلی بازی‌های دیجیتال اجرایی خواهد شد.

عضویت 2 میلیون کودک و نوجوان برای ایجاد زیست بوم

در ادامه این نشست خبری، ابوالفضل محمودی مدیرعامل انارستان درخصوص تشریح جام بازی‌های رایانه‌ای خلیج فارس، گفت: در راستای ایجاد زیست بوم و‌کودک و‌نوجوان، انارستان برنامه های متعددی برای تمام جامعه هدف خودش از کودک تا نوجوانان کشور دارد. انارستان سعی دارد یک دنیای شاد و جذاب و‌ مفید برای بچه‌ها و نوجوانان بسازد به نحوی که اولیاء از اینکه فرزندانشان توی دنیای مجازی حضور دارند، خیالی آسوده داشته باشند.

وی افزود: فضای مجازی علیرغم ملاحظاتی که دارد و باید پدر و‌ مادرها مواظب باشند، محتواها و موضوعات بسیار مفید . متنوعی دارد که انارستان سعی کرده بهترین و جذابترین این موارد را ‌جمع کند تا فرزندانمان به کشف، رشد و پیشرفت در این دنیا برسند.

وی ادامه داد: انارستان با بیش از 2 میلیون عضو از بین جامعه کودک و نوجوان کشور، هر هفته لیگ بازی‌های موبایل برای کاربران برگزار می‌کند.

ساخت پلتفرم بازی‌های رایانه‌ای 

محمودی در توضیح جام بازی‌های رایانه‌ای (جام خلیج فارس) عنوان کرد: به عنوان مثال یکی از کارهایی که‌ امسال انارستان انجام داده، اضافه کردن بخش بازیهای موبایلی به جام بازیهای رایانه ای هست. یعنی علاوه بر بازیهای حضوری، تعدادی بازی موبایلی را هم با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اضافه کرده و لذا کلیه علاقمندان می‌توانند حتی از منزل، در جام بازیهای رایانه ای خلیج فارس در بخش بازیهای موبایلی شرکت کنند. برای شرکت کافیست عدد 160 را ‌به سرشماره پیامکی 6020 ارسال نمایند و بازهای را دریافت کنند. بازیها مورد تایید وزارت ارشاد هستند و هر کاربری در این لیگ شرکت کند، از جوایز ارزشمند زیادی بهره مند میشود. ضمن اینکه این دوره از بازیها ادامه دار هست و‌ انارستان هر هفته یک لیگ ‌برای کاربران برگزار میکند.

مدیرعامل زیست بوم یکی از اهداف برگزاری این جام های بازی موبایلی را معرفی بازی سازان ایرانی دانست و برای بازی سازان کشور هم‌ یک خبر خوب داشت و آنهم این بود که انارستان یک پلتفرم برای بازیهای موبایلی تامین کرده که امکان درآمدزایی برای بازی سازها و‌ توسعه بازارشان روا ایجاد می‌کند. بازی سازهایی که می‌خواهند مشارکت داشته باشند، به سایت iranpgc96.ir مراجعه کنند.

جایزه 400 میلیونی 

در ادامه این نشست، علیرضا گودرزی دبیر اجرایی لیگ خلیج فارس گفت: متوسط سن افرادی که بازی‌های موبایلی را انجام می‌دهند بین 15 تا 16 سال است، ضمن اینکه 18 میلیون بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی با متوسط وقت‌گذاری 1.5 ساعته در طول روز را در کشور داریم.

وی تصریح کرد: در پلتفرم بازی‌های دیجیتال جدید طراحی‌شده، قابلیت درآمدزایی و اجرای بازی در تلفن‌های همراه وجود دارد که بازی‌سازها می‌توانند به سایت Iranpgc96.ir مراجعه کنند، هر چند که طبق پیش‌بینی‌های ما در چند ماه آینده 15 هزار یوزر بازیگر را جذب خواهیم کرد و می‌کوشیم تا 4 ماه آینده 50 بازی به این پلتفرم اضافه کنیم، همچنین در مجموع 400 میلیون جایزه پیش‌بینی شده هم در نظر گرفته‌ایم.

وی اظهار داشت: در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، بازی‌های مرحله استان تهران در حاشیه نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال برگزار و مرحله اختتامیه آن در قزوین اجرایی خواهد شد.

آغاز بازی‌های استانی از 12 آبان 

در ادامه این نشست، سعید پورایمانی دبیر اجرایی بازی‌های رایانه‌ای مبتنی بر PC گفت: امسال جام بازی‌های رایانه‌ای خلیج فارس آغاز خواهد شد و بعد از آن می‌کوشیم این جام را به لیگ ارتقاء دهیم.

وی افزود: از 12 آبان بازی‌های استانی آغاز می‌شود و گستره آن در سراسر خاک جمهوری اسلامی ایران خواهد بود، ضمن اینکه یک میلیارد ریال جایزه هم در مرحله استانی و کشوری پیش‌بینی کرده‌ایم.

پورایمانی اظهار داشت: شناسایی و ساماندهی بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای هدف اصلی برگزاری چنین جشنواره‌هایی است.

در ادامه این نشست، اکبر غفرانی دبیر بازی‌های بخش موبایلی جام خلیج فارس گفت: در این بازی‌ها مفهوم جذابیت و عدم خشونت به طور جدی وجود داشته و پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول