اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

امام خمینی: امروز فرانسه محل تروریست ها شده است

امام خمینی درباره موضوع هواپیماربایی هم فرمودند: فرانسه، امروز محل تروریست ها شده است. تروریست هایی که خودشان اعتراف می کنند که ما کشتیم و ما منفجر کردیم. هواپیما دزدی را محکوم می کنند و هواپیما دزدها اگر از ایران شد، تشویق می کنند آنها را.

امام خمینی: امروز فرانسه محل تروریست ها شده است

رخدادهای 9 آبان 63

چکیده:

  • امام خمینی: تمام گرفتاری کشورهای اسلام برای همین وابستگی ها به خارج بوده است.

 

  • هاشمی: مدارک تحریکات صلیب سرخ در اردوگاه اسرای عراقی در اختیار رسانه های گروهی جهان قرار خواهد گرفت.

 

  • ایران خواستار حفظ سهمیه تولید خود در اوپک شد.

 

  • ایندریا گاندی نخست وزیر هند ترور شد.

 

امام خمینی: امروز فرانسه محل تروریست ها شده است

وزیر راه و ترابری و چند تن از معاونان این وزارتخانه، کارکنان امور تربیتی خمینی شهر، کارکنان صنعت حمل و نقل و خدمات هواپیمایی و خلبانان و مهندسین پرواز سازمان هواپیمایی با امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

امام در این دیدار فرمودند: تمام گرفتاری ما و عدم پیشرفت کشورهای اسلامی برای همین وابستگی های به خارج بوده است. هر جا و در هر عنوانی که ملاحظه می کنید، آنها دست داشتند و به واسطه مأمورین بد، مجلس بد، سران بد همه اینها به واسطه این که آنها مخالف بودند با ملت های ما و موافق بودند با وابستگی همه اینها وابسته به خارج شدند. در حقیقت ایران یک مستعمره ای بود که به حسب ظاهر مستقل، ولی به حسب واقع همه چیزش وابسته به غیر بود.

امام درباره موضوع هواپیماربایی هم فرمودند: فرانسه، امروز محل تروریست ها شده است. تروریست هایی که خودشان اعتراف می کنند که ما کشتیم و ما منفجر کردیم. یک کشوری که ملتش آن طور باید باشد، دولتش آن طور است و پناهگاه شده است از برای کسانی که فاسد هستند، تروریست هستند و اشخاصی هستند که جنایتکارند و مع ذلک ادعای چه می کنند، هواپیما دزدی را محکوم می کنند و هواپیما دزدها اگر از ایران شد، تشویق می کنند آنها را. (1)

 

 افشای پشت پرده حادثه اردوگاه گرگان

شورای عالی دفاع دیروز تشکیل جلسه داد. در پایان این نشست آقای هاشمی رفسنجانی نماینده امام در شورا و سخنگوی آن با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به جریانات اخیر در اردوگاه اسرای عراقی در گرگان گفت: یکی از کارهای بسیار زشتی که اصولا با ماموریت صلیب سرخ منافات دارد آن است که نام های بعضی از اسرای عراقی که به جمهوری اسلامی علاقمند شده اند و  علاقه ای به رژیم عراق ندارند را برای رژیم عراق ارسال می کنند. و خانواده آنها و آینده خود اینها به خطر می افتد.

آقای هاشمی افزود: اخیرا وقتی که یکی از اسرای بعثی لیستی به یکی از افراد صلیب سرخ می دهد یک اسیر تائب متوجه می شود و به آنها فشار می آورد که آن لیستی که علیه آنهاست از صلیب سرخ تحویل بگیرد و این باعث درگیری می شود. نماینده امام در شورای عالی دفاع افزود: طبق اعترافاتی که همین بعثی های قاتل کردند نماینده صلیب سرخ اسرا را وادار به اغتشاش می کند و ما مدارک و دلائلی دال بر تحریکات صلیب سرخ در اردوگاه برای شورش داریم که در اختیار رسانه های گروهی جهان خواهیم گذاشت.(2)

 

غرضی: در 3 ماه گذشته ایران 70 میلیون بشکه نفت کسری تولید داشته است

وزرای نفت ایران و الجزایر در جلسات صبح و بعد از ظهر نشست فوق العاده اوپک پیرامون کاهش سقف تولید اوپک و کاهش 3 میلیون بشکه از کل تولید اوپک سخنرانی کردند. در این نشست اعضا به این نتیجه رسیدند که هر کشوری که تولید خود را در شرایط فعلی کاهش دهد حق داشته باشد تا در آینده که وضع بازار بهتر شد کسری خود را جبران نماید.

بر اساس این گزارش مهندس غرضی در این نشست گفت: چون ایران در چند ماه گذشته کمتر از سهیمه مقرر، نفت تولید کرده است سهمیه آن باید در همان سطح قبلی باقی بماند به گفته وی در 3 ماه گذشته ایران 70 میلیون بشکه نفت کسری تولید داشته است. وزیر نفت کشورمان تاکید کرد چنان چه اقدام قاطع جمهوری اسلامی در جهت تحکیم بازار انجام نمی شد قیمت ها حتی به 25 دلار نیز می رسید. در نشست پایانی اعضای اوپک وزیر نفت نیجریه با هر گونه کاهشی در میزان سهیمه خود مخالفت کرد.(3)

 

ترور نخست وزیر هند

خبرگزاری فرانسه گزارش داد خان ایندریا گاندی نخست وزیر هند ساعت 11 و 20 دقیقه امروز (به وقت تهران) با شلیک 8 گلوله توسط 3 مهاجم که به شکم و سینه وی اصابت کرد کشته شد. 2 نفر از مهاجمین به ضرب گلوله ماموران امنیتی کشته شدند. خانم گاندی تنها فرزند جواهر لعل نهرو نخست وزیر فقید و بنیانگذار هند مستقل است. بر اساس گزارش ها مهاجمین از اعضای فرقه سیک هستند که در تلاشند ایالت شمالی پنجاب را تجزیه کنند. سیک ها طی هفته های اخیر بارها نخست وزیر هند را به ترور تهدید کرده بودند.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 9 آبان 63، ص 12
2. کیهان، 9 آبان 63، ص 1 و 2
3. اطلاعات، 9 آبان  63، ص 4
4. اطلاعات، 9 آبان  63، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول