اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

مقابله به مثل با آمریکا را حق خود می دانیم

آیت الله خامنه ای: تا زمانی که سیاست آمریکا ضربه زدن بر جمهوری اسلامی است ما هم حق خود می دانیم در هر جای دنیا مقابله به مثل کرده و ضربات خود را بر آمریکا وارد کنیم.

مقابله به مثل با آمریکا را حق خود می دانیم

رخدادهای 11 آبان 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: تا زمانی که سیاست آمریکا ضربه زدن به جمهوری اسلامی است ما هم حق خود می دانیم در هر جای دنیا مقابله به مثل کنیم.

 

  • مردم آمریکا بدانند ما با آنها دشمن نیستیم بلکه با سیاست های سلطه گرانه رژیم حاکم بر آنها دشمن هستیم.

 

  • آیت الله جنتی: تسخیر لانه جاسوسی یک منبع الهام برای کشورهای زیر سلطه است.

 

  • تشییع جنازه ایندریا گاندی با حضور رهبران و نمایندگان 100 کشور جهان برگزار شد.

 

  • 750 نفر در ناآرامی های سه روز گذشته هند کشته شدند.

 

آیت الله خامنه ای: مقابله به مثل با آمریکا را حق خود می دانیم

امت مسلمان و همیشه در صحنه در آستانه سالروز تبعید امام خمینی امید مستضعفان جهان، روز دانش آموز و سالروز تسخیر لانه جاسوسی نماز جمعه این هفته تهران را با شکوه هر چه تمام به امامت آیت الله خامنه ای امام جمعه تهران اقامه کردند.

آیت الله خامنه ای در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز تسخیر لانه جاسوس گفت: سفارتخانه آمریکا تبدیل به لانه جاسوسی شده بود و متاسفانه مسئولان وقت و دولت موقت هم نه تنها حساسیتی در مقابل این توطئه ها از خود نشان نمی دادند بلکه ناخوداگاه زمینه بازگشت مجدد آمریکا را فراهم می کردند چرا که مسئولان دولت موقت از روحیه انقلابی لازم برخوردار نبودند و آنها فرهنگ انقلاب را که رهبر به مردم آموخته بود نمی فهمیدند.

رئیس جمهور افزود: با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از ایران قطع امید کرد. این حرکت باعث شد که آمریکا از ایران تا مدتها قطع امید کند. حرکت و ژست های مردم عمق نفرت آنان از آمریکا را آشکارا نشان داد. مساله مهم دیگر شکستن هیبت ابرقدرت آمریکا بود. این حرکت هیبت آمریکا را شکست و نشان داد که خیلی از ملت ها می توانند در مقابل آمریکا بایستند. تسخیر لانه جاسوسی نشان داد که قدرت و هیبت آمریکا یک افسانه است و این جور نیست که آمریکا هر کاری دلش خواست می تواند بکند.

امام جمعه تهران در ادامه افزود: مردم آمریکا بدانند که ما با آنها دشمن نیستیم بلکه با سیاست های سلطه گرانه رژیم حاکم بر آنها دشمن هستیم. تا زمانی که آمریکا این سیاستش را ادامه می دهد با آمریکا دست دوستی نخواهیم داد و تا زمانی که سیاست آمریکا ضربه زدن بر جمهوری اسلامی است ما هم حق خود می دانیم در هر جای دنیا مقابله به مثل کرده و ضربات خود را بر آمریکا وارد کنیم.(1)

 

آیت الله جنتی:  تسخیر لانه جاسوسی برای مسلمین جهان الهام بخش بود

در آستانه سالروز تبعید امام و تسخیر لانه جاسوسی نماز وحدت بخش شهر مقدس قم به امامت آیت الله جنتی امام جمعه موقت قم اقامه شد.

آیت الله جنتی در نماز جمعه این هفته قم با اشاره به این نکته که تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام روز قدرت نمایی در برابر آمریکا و شکست شیطان بزرگ بود گفت: تسخیر لانه جاسوسی نمونه بارز تحقیر آمریکا و هتک حیثیت آن بود که اگر امروز هم در دنیا اثر نگذارد در آینده یک منبع الهام در کشورهای زیر سلطه خواهد بود.

وی افزود: همانگونه که واقعه کربلا پس از 1400 سال به مردم الهام می دهد که در مقابل حکومت های جور و ستم باید ایستاد تسخیر لانه جاسوسی گذشته از این که رعب و وحشت  قدرت های بزرگ را در دلها شکست در بعد خاصی نیز می تواند الهام بخش و حجتی باشد برای مسلمین که فردا در پیشگاه خداوند نگویند نمی دانستیم چگونه مقابل ظالمین بایستیم.(2)

 

500 کشته در درگیری های اخیر هند

در حالی که ارتش هند به مبارزه برای خاتمه بخشیدن به خشونت های سه روز اخیر که بیش از 500 کشته برجای گذاشته است ادامه می دهد پیکر ایندریا گاندی نخست وزیر فقید هند با حضور رهبران و نمایندگان 100 کشور جهان و تحت تدابیر شدید امنیتی تشییع شد.

دکتر علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه و مهندس میرسلیم نماینده ویژه رئیس جمهور که در راس هیئتی برای شرکت در مراسم تشییع نخست وزیر فقید هند به دهلی نو سفر کرده اند نیز با نثار تاج گلی به جنازه نخست وزیر متوفای هند ادای احترام کردند به دنبال قتل خانم ایندریا گاندی مطبوعات شوروی نوشتند سازمان سیا در قتل وی دخالت داشته است. آمریکا در رابطه با اتهامات شوروی نامه اعتراض آمیزی را به مقامات مسکو تسلیم کرده است. بر اساس گزارش ها به دنبال ترور خانم گاندی توسط دو تن از محافظین سیک پیروان این فرقه در سراسر هند مورد هجوم هندوهای خشمگین قرار گرفته اند.(3)

منابع:

1. اطلاعات، 12 آبان  63، ص 18
2. جمهوری اسلامی، 12 آبان  63، ص 4
3. کیهان، 12 آبان 63، ص 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول