اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

لزوم تدریس اسناد لانه جاسوسی در دانشگاهها

در پیام دفتر تحکیم وحدت به مناسبت راهپیمایی 13 آبان بر تدریس اسناد لانه جاسوسی به صورت جزوات درسی و آموزشی در دانشگاه ها و مدارس تاکید شد.

لزوم تدریس اسناد لانه جاسوسی در دانشگاهها

رخدادهای 14 آبان  63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: امروز سیاست های بزرگ جهانی از مردم مسلمان و انقلابی ما تا مغز استخوان بر خود می لرزند.

 

  • راهپیمایان 13 آبان خواستار تدریس اسناد لانه جاسوسی در مدارس و دانشگاه ها شدند.

 

  • موحدی کرمانی: در مقابل تجاوز و زورگویی می ایستیم و به داشتن چنین موضعی افتخار می کنیم.

 

  • نمایندگی های سیاسی کشورهای اسلامی در تهران اجلاس فدراسیون روزنامه نگاران در فلسطین اشغالی را محکوم کردند.

 

  • پس از 4 روز درگیری خونین آرامش نسبی به هند بازگشت.

 

دیدار اتحادیه های انجمن های اسلامی با رئیس جمهور

به مناسبت ایام الله 13 آبان پیش از ظهر دیروز گروه کثیری از اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان تهران و واحد دانشجویی حزب جمهوری اسلامی با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار با تاکید بر لزوم ادامه مبارزه قاطع با استکبار جهانی در تمامی ابعاد اظهار داشت: انقلاب اسلامی تا کنون سخت ترین سیلی ها را به دشمنان جهانی خود و متجاوزین به سرزمین اسلامی ایران زده است و امروز علی رغم تمامی تبلیغات سوء دشمنان انقلاب سیاست های بزرگ جهانی از مردم مسلمان و انقلاب اسلامی ما تا مغز استخوان برخود می لرزند.

رئیس شورای عالی دفاع افزود: امروز هیچ کس در این سرزمین اسلامی از مسئولین کشور تا آحاد مردم از آمریکایی ها بیمناک نیست و واهمه ندارد البته همه از آنها متنفر هستند از سلطه آمریکایی و از سردمداران آمریکا و زورگویی های آنها همه مردم ما متنفر هستند و این ناشی از آگاهی و بیداری مردم مسلمان ما است.(1)

 

دفتر تحکیم خواستار تدریس اسناد لانه جاسوسی در دانشگاه ها شد

به مناسب یوم الله 13 آبان عصر دیروز گروه های مختلف دانش جویان، دانش آموزان، کارگران و دیگر اقشار مردم در یک حرکت انقلابی بار دیگر با فریاد مرگ بر آمریکا خشم خویش را از آمریکای جهانخوار و تمامی مستکبری عالم به نمایش گذاشتند.

در این مراسم پیام دفتر تحکیم وحدت توسط یکی از دانشجویان عضو این دفتر قرائت شد. در این پیام تاکید شده است هر گونه سیاستی که کوچکترین وابستگی اقتصادی با جهان استکباری به وجود بیاورد با اهداف انقلاب سازگار نبوده و شعار مرگ بر آمریکا را تحقق نخواهد بخشید. در این پیام همچنین بر تدریس اسناد لانه جاسوسی به صورت جزوات درسی و آموزشی در دانشگاه ها و مدارس تاکید شد.

بر پایه این گزارش حجت الاسلام موحدی کرمانی امام جمعه باختران و نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم تاکید کرد: تسخیر لانه جاسوسی نشانگر شکست آمریکا در جهان مستضعفین و به خاک مالیده شدن پوزه این دژخیم جهان است. امام جمعه باختران تاکید کرد  در مقابل تجاوز و زورگویی می ایستیم و به داشتن چنین موضعی افتخار می کنیم.(2)

 

محکومیت برگزاری اجلاس روزنامه نگاران در فلسطین اشغالی

نمایندگان سیاسی کشورهای اسلامی در تهران پس از پایان اجلاس مشترک خود طی بیانیه ای ضمن محکوم کردن تصمیم برگزاری اجلاس فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران در فلسطین اشغالی آن را اهانت به ملت فلسطین و افکار عمومی جهانی داستند.

در این بیانیه که توسط صلاح زواوی سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران و  قائم مقام مقدم السفرای کشورهای اسلامی و عربی در تهران منتشر شده آمده است: روسای نمایندگی های کشورهای اسلامی در تهران تصمیم گرفته اند تا از کشورها و حکومت های خود بخواهند اقدامات شدیدتری علیه شرکت کنندگان در این گردهمایی انجام دهند.(3)

 

بازگش آرامش به هند

پس از 5 روز اغتشاش و بی نظمی در هند بویژه در دهلی نو که پس از ترور خانم ایندریا گاندی توسط 2 تن از محافظین عضو فرقه سیک وی صورت گرفت اکنون پایتخت هند در آرامش نسبی به سر می بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه از هند در جریان آشوب های روز های گذشته بیش از 1100 نفر کشته و 2 هزار نفر مجروح و 10 هزار تن نیز دستگیر شده اند. در دهلی نو نیز طی 5 روز گذشته 458 نفر کشته شده اند. راجیو گاندی نخست وزیر هند دیروز اعلام کرد: در برابر عاملین این آشوب ها و حتی مسئولین امنیتی سیاست شدت عمل را انتخاب کرده است. فرقه سیک ها با دادن 399 کشته تنها در پایتخت طی چند روز گذشته سنگین ترین بهای تشنجات اخیر را پرداخت کرده است. علاوه بر جان سیک ها اموال آنان نیز طی چند روز گذشته مورد هدف قرار گرفت. و بسیاری از خانه ها و اتومبیل های آنها به آتش کشیده شد. در حال حاضر نیز بیش از 20 هزار سیک در مدارس و بعضی کلانتری ها پناه گرفته اند.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 14 آبان 63، ص 12
2. کیهان ، 14 آبان 63، ص 2
3. اطلاعات، 14 آبان 63، ص 3
4. اطلاعات، 14 آبان 63، ص 20

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول