اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

«5 هفته 5فیلم» در ایستگاه سوم

«چل من خدا» در هفته سوم برنامه «پنج هفته پنج فیلم» انجمن فیلم بهارنارنج به نمایش در آمد.

 «5 هفته 5فیلم» در ایستگاه سوم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، تازه‌ترین اثر « علی احمدی زرین‌کلایی» کارگردان نام آشنای مازندرانی، در هفته سوم برنامه «پنج هفته پنج فیلم» به نمایش درآمد و مورد بررسی قرار گرفت.

 این برنامه که توسط انجمن فیلم بهارنارنج معاونت فرهنگی شهرداری ساری با همکاری شورای شهر ساری و حوزه هنری مازندران برگزار می‌شود، در هفته سوم، پس از نمایش مستند کوتاه «چل من خدا» با حضور کارگردان فیلم و «ایرج فلاح آهی‌دشتی» ـ نویسنده و کارگردان ـ به‌عنوان منتقد برنامه، به بررسی فیلم پرداخت.

این فیلم، روایت زن تنهایی است که در گالش منزل جنگلی زندگی می‌کند و کارگردان سعی دارد تنهایی‌هاییش را در ارتباط با محیط پیرامونش، دل‌مشغولی او و چل نخ ریسی‌اش به تصویر بکشد.

ایرج فلاح در این نشست با تحلیل ساختاری فیلم، اظهار کرد: فیلم به‌دلیل تاثیر شخصیت سوژه بر فیلم‌ساز از روایت منطقی جا مانده و کارگردان می‌تواند با یک تدوین مجدد فیلم را در زمینه اهدافش احیا کند.

وی همچنین زمان فیلم را کوتاه عنوان کرد و پرداخت به شخصیت زن در زمانی بیشتر را یک ضرورت در این اثر برشمرد.

«علی‌احمدی زرین‌کلایی»کارگردان فیلم «چل من خدا» درباره انگیزه ساخت این کار گفت: در پیش تولید فیلم قبلی‌ام با این سوژه آشنا شدم و با توجه به ویژگی‌های آن تصمیم به ساخت این کار گرفتم.

گفتنی است در ادامه این برنامه «حسین نادعلی‌زاده» کارشناس برنامه، در بخش معرفی کتاب، به ارائه مطالبی درباره کتاب،«فیلم مستند از فیلمنامه تا تدوین » نوشته «الن رزنتال»پرداخت.

در پایان از «علی‌احمدی زرین‌کلایی» برجسته‌ترین فیلم‌ساز زیست‌محیطی مازندران، کارگردان فیلم‌های دکل بندها، کوچ،دختران هلن، چل من خدا و ... عنوان‌دار جشنواره‌های ملی و بین‌المللی قدردانی شد.

شایان ذکر است، چهارمین برنامه «پنج هفته پنج فیلم» انجمن فیلم بهار نارنج که پنجشنبه 11 آبان 96 برگزار می‌شود، به نمایش و بررسی فیلم « ذوالجناح روز پنجاه هزار سال » خواهد پرداخت.

انتهای پیام/3141/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول