اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

از سوی مدیر عامل بیمه معلم بیان شد

آخرین وضعیت بیمه معلم برای ورود به فرابورس

به گفته مدیر عامل بیمه معلم، این شرکت در حالی آماده ورود به فرابورس می‌شود که صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان سهند در تدارک شروع پذیره نویسی در بورس تهران است.

آخرین وضعیت بیمه معلم برای ورود به فرابورس

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس؛ محمد ابراهیم تحسیری مدیر عامل بیمه معلم در نمایشگاه بانک بورس و بیمه کیش درباره برنامه این بیمه برای ورود به بازار سرمایه در جمع خبرنگاران گفت: برنامه ریزی ورود شرکت بیمه معلم به فرابورس در راستای جلب رضایت سهامداران و رشد شرکت بوده چرا که بورس، ویترین اقتصادی یک کشور به حساب می‏آید و بدون شک قرار گرفتن نام شرکت ها در تابلوی بورس، سبب شفافیت هر چه بیشتر آن مجموعه در اقتصاد می‌شود.

وی ادامه داد: تعیین ارزش سهام بیمه معلم برای سهامدارن موضوع مهمی است که ورود به فرابورس این موضوع را امکان پذیر کرده و  تعیین قیمت سهم بر روی تابلوی بورس قابلیت ارزش‏ گذاری دارایی سهامداران را فراهم می‌کند.

به گفته این مقام مسئول ورود به فرابورس موجب می شود، تا شفافیت در صورتهای مالی و گزارش های مالی شرکت افزایش یابد و امکان وثیقه گذاری سهام شرکت جهت تامین مالی برای سهامداران فراهم شود. همچنین دارایی سهامداران قابلیت نقدشوندگی پیدا می کند و قابلیت نقل و انتقال سریع سهام برای سهامداران امکان پذیر می شود.

مدیرعامل بیمه معلم با اشاره به کارنامه مالی سال گذشته این شرکت گفت: تحقق 110 درصدی بودجه و رشد 27 درصدی فروش نسبت به سال گذشته، نشان از تحقق مناسب اهداف بوده است. جایگاه شرکت از نظر حق بیمه صادره از سال 89 که در رتبه دوازدهم شرکت‏ های بیمه بود به رتبه هشتم در سال 94 دست پیدا کرد. در سال 95 نیز جایگاه هشتم خود را تثبیت کرده و در تلاش هستیم به چشم‏ انداز شرکت که دست یافتن به جایگاه پنجم در بین شرکت‏ های بیمه است، دست پیدا کنیم.

وی افزود: موضوع بیمه عمر مکمل فرهنگیان که دربیمه معلم پیگیری می شود ، در سال های گذشته حداکثر 50 میلیون ریال بود که با تلاش های صورت گرفته و تعامل، سطح خدمات تا 170 میلیون ریال افزایش یافته است.

تحسیری  درباره پوشش بیمه حوادث دانش ‏آموزی نیز گفت: افزایش پوشش بیمه حوادث دانش‏ آموزی از 50 میلیون ریال به یک میلیارد ریال بوده است. صدور 14 میلیون کارت دانش آموزی برای کلیه دانش ‏آموزان و آگاه سازی خانواده‌ها از خدمات قابل دریافت این بیمه نامه، منجر به پرداخت خسارتهای متعدد حوادث دانش‏ آموزی تا سقف مبلغ تعیین شده که رضایت بالای خانواده‌های دانش ‏آموزان را نتیجه داده است.

وی یکی دیگر از اقدامات شرکت پرداخت خسارت به صندوق بیماران صعب العلاج اعلام کرد و گفت: بیمه معلم تا کنون به بیش از 54 هزار نفر از فرهنگیان و دانش آموزان عضو این صندوق خسارت پرداخت کرده است.

در ادامه این نشست امید علیجانی، مدیرعامل شرکت ساختمانی معلم نیز با بیان اینکه در سال مالی گذشته، زیربنای کل پروژه‌های در دست ساخت شرکت ساختمانی معلم بیش از 400  هزار مترمربع شامل 706 واحد تجاری، 135 واحد اداری و 259 واحد مسکونی بوده است عنوان کرد: سهم بیشتر پروژه‌های در دست ساخت شرکت در شهر تهران متمرکز شده است، به‌نحوی‌که قدرالسهم شرکت در این پروژه‌ها شامل 80 هزار و 631 مترمربع کاربری تجاری،  58 هزار و 138 مترمربع کاربری اداری، زیربنای 10 هزار و 012 کاربری مسکونی و کاربری فرهنگی و ورزشی با زیربنای 13 هزار و 550 مترمربع می‌باشد.

مدیرعامل شرکت ساختمانی معلم در مورد بکارگیری ابزارهای نوین تأمین مالی در شرکت گفت: چرخه ساخت و پیش‌فروش بخوبی گذشته پاسخگوی نیاز شرکت‌ها نیست. از طرف دیگر بحث تسهیلات، هزینه‌های مالی ناشی از آن و مشکلات شرکت‌ها در بازپرداخت اصل و سود تسهیلات دچار چالش اساسی شده است.در این راستا صندوق‌های زمین و ساختمان به‌دلیل مهندسی مالی مناسب، قابلیت انطباق مناسبی با جریان نقدی پروژه‌های ساختمانی دارند.

به گفته وی این صندوق‌ها قابلیت سرمایه‌گذاری اقشار مختلف را با حداقل سرمایه در صنعت ساختمان فراهم می‌سازد. بازار سرمایه می‌تواند بستری امن برای تامین مالی شرکت‌ها و پروژه‌ها فراهم نماید. شرکت ساختمانی معلم نیز تأسیس یک صندوق زمین و ساختمان برای بهره‌مندی از مزایای آن در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول