اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از یک رویداد گزارش می‌دهد

نماینده مجلس برنامه کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی گذاشت، هیچ‌یک از مسؤولان اجرایی نیامدند + تصاویر

آغاز عملیات اجرایی بزرگراه سراب ـ نیر به طول 14 کیلومتر توسط نماینده مردم سراب در مجلس در حالی برگزار شد که هیچ یک از مسؤولان اجرایی در این مراسم حضور نداشتند.

نماینده مجلس برنامه کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی گذاشت، هیچ‌یک از مسؤولان اجرایی نیامدند + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، در حالی که دفتر نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی برای آغاز عملیات اجرایی بزرگراه سراب - نیر به طول 14 کیلومتر برنامه ترتیب داده و تعدادی از شهروندان را دعوت کرده بود، اما عدم حضور مسؤولان اجرایی و به خصوص متولیان راه و شهرسازی حاشیه‌‌ساز مراسم شد.

یوسف داوودی در این مراسم از آغاز عملیات اجرایی بزرگراه سراب - نیر خبر داد و گفت: 24 میلیارد تومان هزینه خواهد شد و پیمانکار متعهد شده حتی بدون پیش‌پرداخت تا پایان مرداد97 فاز اول طرح را به طول 14 کیلومتر تحویل دهد.

معمولاً مراسم افتتاح، کلنگ‌زنی یا هر بهره‌برداری دیگری از طرف نهادهای اجرایی مرتبط صورت می‌گیرد، اینکه این برنامه راساً از طرف نماینده مجلس ترتیب داده شود، سؤالی است که پاسخ قانع‌کننده در این مورد داده نشده است.

البته طولانی شدن برخی کلنگ‌زنی‌ها باعث شده تا اکنون مقامات اجرایی دیگر کلنگ‌زنی را در برنامه کاری خود قرار ندهند و خود را گرفتار مطالبات بعدی نسازند که این موضوع بهانه و فرصت خوبی برای برخی شد که آتش‌بیار معرکه شوند و تلاش کنند تا بار دیگر آتش اختلاف را بین فرماندار و نماینده روشن سازند.

آنچه مسلم است، نماینده مجلس اختیار و وظیفه اجرایی ندارد و هر برنامه‌ای باید از طرف فرمانداری طرح‌ریزی شود.

همان‌گونه که وزرا و مسؤولان اجرایی نمی‌توانند از سؤال، استیضاح و طرح تحقیق و تفحص نمایندگان گلایه‌ای داشته باشند، نمایندگان نیز باید این حق را برای کارگزاران اجرایی محفوظ بدارند که در حوزه اجرا میدان‌داری نکنند.

البته و صدالبته که نقش فعال نمایندگان در رایزنی و لابی‌گری برای اخذ اعتبار و پیگیری بر همگان روشن و مسلم است.

انتظار می‌رود تا وحدت و همدلی سرلوحه کارها باشد و از هر موضوعی که بوی لج و لجبازی می‌دهد، باید اجتناب کرد.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول