اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

مسوول نمایندگی ولی‎‎فقیه در سپاه قدس:

برای محو استکبار «بسیج جهانی اسلام» تشکیل شود/ عزت و اقتدار ایران بر پایه مواضع انقلابی، مبانی امام و ولایت است/دیوانگی ترامپ جزو سناریوی آمریکاست

مسوول نمایندگی ولی‎‎فقیه در سپاه قدس با اشاره به موفقیت‎های محور مقاومت در منطقه تصریح کرد: برای محو استکبار باید «بسیج جهانی اسلام» شکل بگیرد تا مستکبران جهانخوار جرأت تجاوز به هیچ کشوری نداشته باشند.

برای محو استکبار «بسیج جهانی اسلام» تشکیل شود/ عزت و اقتدار ایران بر پایه مواضع انقلابی، مبانی امام و ولایت است/دیوانگی ترامپ جزو سناریوی آمریکاست

حجت‎الاسلام علی شیرازی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: آمریکایی‎ها دوست دارند که ما سازش‎کار شویم و این یک مسئله طبیعی است آنها می‎خواهند ما نوکر و آنها ارباب باشند، کسی که ساز‎ش‎کار نباشد در مقابل کج‎روی‎ها می‎ایستد و نوکر نمی‎شود.

وی در خصوص اینکه کمرنگ بودن اولویت‎های فرهنگی در جامعه اسلامی از سوی برخی مسوولان تصریح کرد: نگاه نظام و ملت ما به فرهنگ اسلامی یک نگاه مثبت است اینکه ما بگوئیم جامعه ما به سمت انحطاط فرهنگی می‎رود این را قبول ندارم، ملت ایران یک مردم دینداری هستند، اکثریت ملت ما مردم باغیرت، باایمان و باحیا هستند.

مسوول نمایندگی ولی‎‎فقیه در سپاه قدس افزود: یک عده در جامعه هستند که مسیر انحطاط را طی می‎کنند، برخی نیز در جامعه از نظر حجاب ایرادهایی به آنها وارد است اما باید ببینیم این کم‎حجابی تعدی یا دهن کجی است یا خیر؛ مردم ما انقلابی و ولایتمدار هستند برخی مسوولان فرهنگی ما این باور را ندارند و تصور می‎کنند مردم از ارزش‎ها و انقلاب برگشتند اما این مسئله را در حضور مردم در انتخابات می‎توان تشخیص داد.

شیرازی با تاکید بر اینکه مردم اصل نظام را قبول دارند و روحیه انقلابی‎گری دارند، ابراز کرد: این روحیه را مردم را در تشییع شهید حججی نشان دادند، این جا دیگر بحث جناح چپ و راست، یا مسلمان و غیرمسلمان نبود، مردم با این اعتقاد آمدند که این جوان جان خود را برای حفظ کشور و برای حفظ انسانیت داده است.

وی گفت: مردم در تشییع پیکر شهید حججی در تهران، مشهد، اصفهان و نجف‎آباد اقیانوس مردمی به راه انداختند، شما کدام فرد غیر از شهدا، امام را سراغ دارید که چنین تشییع جنازه باعظمتی داشته باشد، اینها حکایت از عشق مردم به شهدا و امام‎شان است.

مسوول نمایندگی ولی‎‎فقیه در سپاه قدس با تاکید بر اینکه ملت ایران زیر بیرق شهدا سینه می‎زنند بر لزوم توجه هر چه بیشتر مسوولان تاکید کرد و افزود: مردم ارتباط با آمریکا را قبول ندارد، این مسئله را بر اساس نظرسنجی می‎توان فهمید، یک عده‎ای که نظرشان برقراری ارتباط با آمریکاست اگر مسائل برای آنها تبیین شود، نظرشان تغییر خواهد کرد.

شیرازی با بیان اینکه هیچ انسان عاقلی ارتباط گرگ و میش را نمی‎پذیرد، تصریح کرد: آمریکا یک کشور درنده و حشی است و رحم به دوست هم نمی‎کند، در عراق ببینید صدام چقدر به آمریکایی‎ها خدمت کرد، شاه نوکر دست بسته امریکایی‎ها بود اما وقتی از ایران رفت آمریکایی‎ها او به کشورشان راه ندادند.

وی تاکید کرد: اگر ما روی مواضع انقلابی و مبانی امام و ولایت محکم بایستیم عزت ما در دنیا بیشتر می‎شود این تجربه 40 ساله ما است ایران در سوریه و عراق سربلند است به خاطر همین مواضع بوده است.

مسوول نمایندگی ولی‎‎فقیه در سپاه قدس افزود: مسوولان ما 56 سال پیش می‎گفتند حمایت از سوریه و عراق اشتباه است اما امروز می‎بینیم همان افراد امروز می‎گویند مقام معظم رهبری درست فهمیدند و راه را درست انتخاب کردند و اگر مواضع ایشان نبود ما شکست می‎خوریم.

شیرازی افزود: همه مقصریم؛ همه مسوولان مقصرند ماروی تبیین قدرت مدیریت و معنویت مقام معظم رهبری کار نکردیم و یک کارهای جزئی شده است.

وی از سپاه و مججموعه ارگان‎های نظامی به عنوان اهرم قدرت انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: مواضع سپاه مواضع نظام و مقام معظم رهبری است موضع ما دفاع از مظلوم بوده است هر جا مظلومی باشد و ظالمی بخواهد به مظلوم تجاوز کند جمهوری اسلامی از آن دفاع خواهد کرد و برای ما فرقی نمی‎کند مظلوم شیعه باشد یا سنی؛ مسیحی باشد یا یهودی؛ ما صهیونیست را از جامعه یهودی مجزا می‎دانیم حتی اگر به جامعه یهودی ظلم شود ما از آنها دفاع خواهیم کرد.

مسوول نمایندگی ولی‎‎فقیه در سپاه قدس افزود: دشمن از چه ناحیه‎ای آسیب می‎بیند وقتی نگاه می‎کند در عراق، سوریه و لبنان آن قدرتی که مانع حضور امریکایی‎ها در این کشورها و منطقه است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سپاه قدس است لذا سپاه را تحریم ویژه می‎کند، آنها باید فرماندهان سپاه را برنتابد و این چیز طبیعی است و سپاه از این مسئله استقبال می‎کند چون می‎داند که راه را درست رفته است.

شیرازی با تاکید بر اینکه امروز دشمن در منطقه شکست خورده است، ابراز کرد: این مسئله را مقام معظم رهبری در زمان جنگ 33 روزه اعلام فرمودند.

وی بیان کرد: ما باید دنبال هدف مشخصی باشیم، به سمت این هدف وقتی می‎خواهیم حرکت کنیم طبعا همه مباحث را که می‎سنجیم با این عینک است، باید موانع را برداریم و به سمت هدف حرکت کنیم اگر کسی جلوی ما سنگ‎اندازی کرد و با شعار بگوید من این سنگ که انداختم به نفع شماست تا اگر در مسیر نیاز داشتید آنرا استفاده کنید این یک اشتباه محض است.

مسوول نمایندگی ولی‎‎فقیه در سپاه قدس ابراز کرد: آمریکا حتی یک قدم به نفع جمهوری اسلامی برنمی‎دارد طبیعی است ما هم یک قدم به نفع آنها برنمی‎داریم چون آمریکا دشمن ماست.

شیرازی گفت: آمریکا یک دولت عاقل است گرچه ترامپ خودش را به دیوانگی می‎زند، این دیوانگی جزو سناریوی آمریکا است، مگر می‎شود غربی‎ها این همه تشکیلات را به یک دیوانه بسپارند که خیال دارد دنیا را اداره کند، و آن وقت سیستم‎های جاسوسی در برابر این فرد آیا سکوت می‎کنند.

وی گفت: وقتی امریکا به نفع ایران حرکت نمی‎کند، مانع‎تراشی و سنگ‎اندازی می‎کنند قطعا ما در مقابل آنها باید همین‎گونه باشیم.

مسوول نمایندگی ولی‎‎فقیه در سپاه قدس  در پاسخ به این سوال که چرا با امریکا مذاکره کردیم با اینکه می‎دانیم امریکا قابل اعتماد نیست و دشمن است؟، تصریح کرد: تبلیغات وسیعی انجام شده بود برای خیلی‎ها شبهه شده بود اگر مذاکره کنیم همه مشکلات حل می‎شود، مقام معظم رهبری هم فرمودند می‎ارزید این کار را کنیم با اینکه می‎دانستیم امریکا قابل اعتماد نیست تا برخی از مسوولان و قشری از مردم که تصور می‎کردند اگر به سمت آمریکا برویم مشکلات کشور حل می‎شود اما دیدیم که امریکا مشکلات کشور را حل نکرد بلکه آمریکایی‎ها مجبور شدند ترامپ را به شکل دیوانه درآورند تا به تعهدات خود به برجام عمل نکنند.

شیرازی ابراز کرد: اگر امریکایی‎ها شماطت کنند و به تعهدات خود در برجام عمل نکنند مسسولان جمهوری اسلامی برجام را به آتش می‎کشند اگر سران امریکا برجام را پاره کنند ما آن را ریز ریز می‎کنیم.

وی در خصوص دیدار پوتین با مقام معظم رهبری گفت: اینها از مواردی است که در جامعه به آن کم پرداخته می‎شود ما رهبری داریم که قدرتمندان دنیا در برابر او زانو می‎زنند ترامپ در دنیای امروز اگر جرات می‎کرد می‎آمد و در مقابل رهبری ما زانو می‎زد و درس می‎گرفت ما در دنیا می‎توانیم ادعا کنیم رهبرمان نه تنها کم نظیر بلکه بی‎نظیر است.

شیرازی گفت: در دیدار مقام معظم رهبری با پوتین؛ هیئتی که با پوتین آمدند گقتند رهبر شما در رابطه با کشور ما حرف‎هایی زد که ما نمی‎دانستیم که این افتخار برای انقلاب اسلامی است، اگر در کشور قدر نعمت ولایت را بدانیم وضع‎مان از امروز بهتر خواهد شد.

وی در خصوص حذف دلار از معاملات روسیه بیان کرد: در معادلات سیاسی قدرتمندان می‎توانند تاثیرگذار باشند دلار امروز ابزار معاملات جهانی است اگر ما بتوانیم دلار را تبدیل به پول دیگری در جهان کنیم این شکست برای آمریکاست.

شیرازی گفت: کسی می‎تواند این کار را کند که قدرتمند است روسیه می‎تواند وارد بازار اقتصاد بدون دلار شود تا با کمک ایران بتوانند به اقتصاد آمریکا ضربه بزند که در آینده این اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/40/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول