اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

استاندار گلستان مطرح کرد

روزنه‌های امید را در راه‌آهن گلستان می‌بینم/ قول قطعی همکاری دولت برای تکمیل پروژه راه‌آهن اینچه‌برون به گرمسار

استاندار گلستان گفت: روزنه‌های امید در حوزه راه‌آهن اینچه برون به گرمسار وجود دارد که مشکلات ریالی این پروژه که با رقم بیش از یک میلیارد دلار فاینانس روسی وجود داشت با قول قطعی که آقای نوبخت و آقای جهانگیری دادند انشاالله این پروژه به نتیجه می‌رسد.

روزنه‌های امید را در راه‌آهن گلستان می‌بینم/ قول قطعی همکاری دولت برای تکمیل پروژه راه‌آهن اینچه‌برون به گرمسار

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمناف هاشمی ظهر امروز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی سیلوی 6 هزار تنی بارگیری غلات ایستگاه راه آهن گرگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای این پروژه‌ها در استان از اتفاقات بسیار خوبی است که هم از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرده‌ایم و در کنار آن اشتغال را اجرا کردیم و منابع دولتی را می‌توانیم در سایر حوزه‌های زیرساختی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که ما نگاه توسعه‌ای به استان گلستان داریم و نگاه ما این است که مرز اینچه‌برون و منطقه آزاد ما بتواند یک قطب اقتصادی و تجاری بزرگی در سطح کشور بشود، باید اینگونه زیرساخت‌ها در حوزه راه‌آهن، بزرگراه‌ها و در حوزه اماکن بزرگ تجاری داشته باشیم.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه‌ها می‌تواند پایه توسعه استان را در پی داشته باشد و بخش خصوصی را علاقه‌مند خواهد کرد تا بتواند در این حوزه مشارکت کند و از طریق راه‌آهن بتواند اقلام مورد نظر را به نقاط مختلف کشور منتقل کند.

هاشمی تاکید کرد: هفته گذشته نیز با پیگیری‌های بسیار خوبی که از طریق مدیران استانی و کشوری داشتیم من روزنه‌های خوبی را در حوزه راه‌آهن می‌بینم.

وی اضافه کرد: این روزنه‌های امید در حوزه راه‌آهن اینچه‌برون به گرمسار وجود دارد که مشکلات ریالی این پروژه که با رقم بیش از یک میلیارد دلار فاینانس روسی وجود داشت با قول قطعی که آقای نوبخت و آقای جهانگیری دادند انشاالله این پروژه به نتیجه می‌رسد.

هاشمی گفت: اجرای این پروژه به میزان 4 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساختی راه‌آهن استان گلستان است که در صورت تحقق، اتفاق بسیار خوبی به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: موضوع راه‌آهن گرگان به مشهد از مطالبات مردمی است و باید تلاش کنیم تا مطالعاتی که در گذشته شکل گرفته به نتیجه برسد و اتوبان‌هایی که از گرگان به اینچه‌برون و شرق استان گلستان داریم را باید به نتیجه برسانیم تا پایه‌های اول توسعه استان رقم بخورد.

استاندار گلستان تصریح کرد: اگر خدا کمک کند با همراهی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و با توجه به پیگیری‌هایی که ما با موضوع منطقه آزاد داشتیم، منطقه آزاد اینچه‌برون را به نتیجه برسانیم شاهد اتفاقات بسیار خوبی در استان گلستان خواهیم بود.

هاشمی بیان کرد: رئیس سازمان مناطق آزاد قول دادند که جلسه ویژه‌ای را با استاندارانی که درخواست منطقه آزاد دارند را برگزار کنند تا با یک هم‌افزایی قوی موضوع را در مجلس شورای اسلامی پیگیری کنیم.

وی گفت: امیدوارم سایر بخش خصوصی نیز توسط سایر دستگاه‌های اجرایی جذب شوند تا شاهد توسعه استان باشیم چون هیچ دستگاه و هیچ استانی به تنهایی نمی‌تواند از محل اعتبارات دولتی این مسیر را دنبال کند.

هاشمی تاکید کرد: ما علاقه‌مند هستیم که بتوانیم از بخش خصوصی برای توسعه استان کمک بگیریم.

انتهای پیام/40/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول