اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

سردار رحیمی اعلام کرد

رصد گسترده ۴۰۰ توزیع‌کننده محصولات فرهنگی/ کشف بازی‌های رایانه‌ای مروج شیطان‌پرستی/ امحاء ۵ میلیون لوح‌فشرده مبتذل

رئیس پلیس تهران بزرگ در مراسم امحاء ۵ میلیون لوح فشرده غیرمجاز، مبتذل و مستهجن گفت: طی عملیاتی که ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفت، بیش از ۱۱ میلیون نسخه سی‌دی‌های مستهجن کشف شد که امروز ۵ میلیون نسخه از آن امحاء می‌شود.

رصد گسترده ۴۰۰ توزیع‌کننده محصولات فرهنگی/ کشف بازی‌های رایانه‌ای مروج شیطان‌پرستی/ امحاء ۵ میلیون لوح‌فشرده مبتذل

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، صبح امروز (دوشنبه 15 آبان) با همکاری ستاد صیانت از محصولات و آثار فرهنگی و پلیس امنیت عمومی، تعداد زیادی از لوح فشرده فیلم‌های غیرمجاز امحاء شد.

 

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ در این مراسم گفت: در عملیاتی که طی 48 ساعت گذشته در تهران انجام شد، بیش از 11 میلیون نسخه سی‌دی‌های مستهجن کشف شد که امروز بیش از 5 میلیون نسخه از آن امحاء می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح با هماهنگی مقامات قضایی، نیروی انتظامی و نمایندگان وزارت ارشاد انجام شد، گفت: در این عملیات نزدیک به 400 واحد توزیع‌کننده بازدید و کنترل شده‌اند که متاسفانه بیشتر آنها فاقد مجوز لازم بوده و در عرضه فیلم‌های مستهجن، مبتذل و غیرمجاز فعالیت می‌‌کردند.

سردار رحیمی ادامه داد: همچنین این واحدهای توزیع کننده آثار سینماگران و کارگردانان ایرانی را نیز به صورت غیرقانونی تکثیر کرده و در بازار منتشر می‌کردند که در این عملیات بیش از 700 دستگاه تکثیر سی‌دی کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: امیدواریم برخورد قاطع از سوی دستگاه‌های قضایی با این افراد انجام شود تا هم فضای کشور از وجود این محصولات غیرفرهنگی پاک و هم از آثار سینماگران و هنرمندان حمایت بیشتری شود، چرا که بعضا در برخی سی‌دی‌های ضبط‌شده در این عملیات، هفت الی هشت فیلم رایت شده که با قیمت بسیار نازل توزیع می‌شود و این به معنی سرقت آثار فیلمسازان ماست.

سردار رحیمی درباره بازی‌های رایانه‌ای و PS4ها گفت: PS4 و بازی‌های رایانه‌ای کودکان و نوجوانان نیز در این عملیات کشف شده که متاسفانه این بازی‌ها ضداخلاقی بوده و شامل آموزش‌های شیطان‌پرستی است که هم غیرمجاز وارد کشور شده و هم به صورت غیرمجاز عرضه می‌شده‌است.

او با بیان اینکه توزیع این بازی‌ها در بین نوجوانان و کودکان بسیار خطرناک است، گفت: امیدواریم با کمک مردم و سایر دستگاه‌ها بتوانیم جلوی این روند را بگیریم، چرا که این محصولات مروج عقاید شیطان‌پرستی است.

رئیس پلیس پایتخت گفت: وقتی بیش از 11 میلیون سی‌دی و ده‌ها مورد بازی رایانه‌ای و PS4 که مبانی ضداخلاقی و شیطان‌پرستی کشف شده، نشان می‌دهد که عرضه این محصولات همچنان فراوان است.

این مقام عالی انتظامی تاکید کرد: پلیس به عنوان برقرار کننده انضباط و در جهت حمایت از هنرمندان تلاش خود را می‌کند و تاکنون نزدیک به 400 واحد صنفی که مسوولیت عرضه این محصولات را برعهده داشتند، کنترل شده که قطعا با واحدهای متخلف برخورد و پلمپ خواهند شد. همچنین تمام متصدیان واحدهای صنفی که اقدام به عرضه این محصولات غیرمجاز می‌کردند متخلف و برخورد قضایی از سوی دستگاه‌های مربوطه با آنها انجام خواهد شد.

سردار رحیمی همچنین درباره اینکه آیا توزیع این محصولات غیرفرهنگی توسط شبکه سازماندهی شده‌ای انجام می‌شود، گفت: شبکه‌های سازماندهی در زمینه عرضه این محصولات وجود ندارد و گاها فردی در منزل خود توسط یک دستگاه آثار سینمایی را تکثیر و در واحدهای صنفی مختلف توزیع می‌کند و این‌گونه نیست که بگوییم شبکه سازمان یافته‌ای برای این کار وجود دارد.

در ادامه این مراسم مهدی یزدانی، دبیرکل ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری درباره برگزاری جشنواره یاس در پاسخ به فارس گفت: باید برگزاری جشنواره یاس در شبکه نمایش خانگی تأثیرگذار باشد، اما تا زمانی که از بازخورد مطلوب آن در این شبکه اطمینان حاصل نشود این جشنواره برگزار نخواهد شد.

وی ادامه داد: بنا داریم حوزه‌های مختلف را رصد و ارزیابی کنیم و اگر به جمع‌بندی مناسبی برسیم، این جشنواره سال آینده برگزار خواهد شد و قطعاً برگزارکننده، صنوف فعال نمایش خانگی خواهد بود.

وی درباره دانلود غیرمجاز مردم در زمینه آثار فرهنگی گفت: شاید یک فیلم برای مردم به طور مثال 600 تومان هزینه بردارد. اما اگر بخواهند آن را دانلود غیرمجاز کنند ممکن است تا 2 برابر این رقم هزینه ترافیک اینترنت بپردازند. بنابراین استفاده از برنامه‌ها در شبکه مجاز مقرون به صرفه تر و قطعا ارزان‌تر خواهد بود.

یزدانی افزود: هم اکنون بابت ترافیک اینترنت، پرداختی از طرف مصرف کننده انجام نمی‌شود و هزینه ترافیک رایگان است. یکی از دلایل مراجعه مردم به بازار قاچاق و غیرمجاز سرعت دسترسی، کیفیت و قیمت است که به این ترتیب انگیزه مراجعه به بازار غیرمجاز تا حد زیادی مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه چارچوب همکاری‌های این ستاد با نیروی انتظامی و قوه قضائیه مشخص است در پاسخ به این سوال که آیا گردانندگان سایت «تاینی موویز» درخواستی برای اخذ مجوز قانونی به منظور عرضه محصولات فرهنگی داشته‌اند گفت: هیچ درخواست مجوزی از سوی این سایت ارائه نشده بود. در حال حاضر 15 موسسه از وزارت ارشاد، مجوز سامانه نمایشی درخواستی دارند و به صورت قانونی 17 هزار عنوان برنامه را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

یزدانی خاطرنشان کرد: ستاد صیانت از محصولات فرهنگی-هنری با هر سایت بزرگ و کوچکی که به صورت غیرقانونی اقدام به عرضه محصولات فرهنگی کند برخورد خواهد کرد.

در این مراسم مهدی یزدانی دبیر کل ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری و مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری، سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ، سردار حسین رحیمی فرمانده ویژه نیروی انتظامی تهران بزرگ، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، علی غیاثی مشاور وزیر و مدیرکل امور استان‌های وزارت ارشاد، انوشیروان نعیم نماینده ستاد صیانت در پلیس امنیت، سیدامیر علمایی، سیداحد میکاییل زاده و جمعی از تهیه کنندگان و کارگردانان و بازیگران سینما و تلویزیون از جمله حسین فرحبخش، علیرضا شجاع نوری، سیدجمال ساداتیان، محمد ورزی، پژمان بازغی، رضا داوودنژاد، بهرام رادان، محمدرضا  ورزی، حبیب کاووش، علی کاظمی و ... حضور داشتند.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول