اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

در نشست هفتگی با خبرنگاران

قاسمی: امیدواریم سعد حریری هرچه سریعتر به لبنان بازگردد/ سفر جانسون به ایران تا پایان سال میلادی/ وزیر خارجه فرانسه هفته‌های آینده در تهران

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در نشست خبری هفتگی خود تاکید کرد که امیدواریم سعد حریری هرچه سریعتر به بیروت بازگردد و مراحل استعفای خود را به صورت قانونی طی کند.

قاسمی: امیدواریم سعد حریری هرچه سریعتر به لبنان بازگردد/ سفر جانسون به ایران تا پایان سال میلادی/ وزیر خارجه فرانسه هفته‌های آینده در تهران

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران در ابتدا حادثه زلزله را به مردم ایران کشورهای اطراف از جمله عراق تسلیت گفت.

قاسمی در پاسخ به سوالی درباره سفر جانسون به ایران گفت: این سفر در دستورکار روابط دو کشور قرار داشته و دارد و در دست بررسی است و تا پایان سال میلادی این سفر انجام می شود.

وی  درباره سفر ماکرون هم عنوان کرد: این سفر هم در دستور کار است و وزیر خارجه فرانسه در هفته‌های آینده به ایران سفر می کند.

وی درباره لبنان ابراز امیدواری کرد که حریری هر چه زودتر به لبنان برگردد و مراحل قانونی استعفای خود را در لبنان انجام دهد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین ابراز امیدواری کرد که شرایط در لبنان به سمت پیچیده تر شدن، خشونت و اختلاف پیش نرود و به شرایط قبل از استعفای حریری برگردد. 

قاسمی افزود: ما از هر اقدام مثبتی در کمک به ثبات و امنیت لبنان حمایت می کنیم.

وی درباره تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران  بیان کرد: این بحث از مدت‌ها پیش مطرح بوده و هر زمان اجماع کامل و پروسه نهایی صورت گیرد، اطلاع رسانی خواهد شد.

قاسمی گفت: سفر اخیر هیات اتحادیه اروپا ربطی به تاسیس دفتر نداشته است.

سخنگوی وزارت خارجه درباره همکاری ایران با سوریه در بازپس‌گیری رقه بیان کرد: هر آنچه دولت سوریه از ایران درخواست کند، در کنار دولت سوریه از ابتدا بودیم و تا آخر خواهیم بود. هدف ما تثبیت شرایط در سوریه، مبارزه با تروریسم و پاکسازی سوریه از هر نوع تروریسمی که می‌تواند در آنجا باشد، است.

وی درباره سفر جانسون به ایران در ارتباط با موضوع نازنین زاغری گفت: این موضوع بحث قضایی و در اختیار سیستم امنیتی و قضایی کشور است و محکومیتی را دریافت کرده و طبق قوانین جمهوری اسلامی مراحل محکومیت خود را طی می کند. سفر جانسون موضوعی است که از قبل مطرح بوده و ربطی به اظهارات جانسون و انتقاداتی که به ایشان در داخل انگلیس عنوان شده، ندارد. 

وی همچنین گفت که روز سه‌شنبه نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تاجیکستان به ریاست آقای اردکانیان وزیر نیرو در دوشنبه برگزار خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه مباحث مطرح شده در رسانه‌ها درباره انتصابات جدید و تغییرات در وزارت خارجه را گمانه زنی رسانه‌ای خواند.

مشروح این خبر متعاقبا منتشر میشود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول