اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ضمن اعلام آمادگی برای شرکت در عملیات آزادسازی «جولان»

شیخ «اکرم الکعبی»: با هرگونه تجاوز اسرائیل علیه حزب‌الله لبنان مقابله می‌کنیم

دبیرکل جنبش النجباء عراق با اشاره به اینکه به دمشق پیشنهاد مشارکت در عملیات آزادسازی بلندی‌های جولان از دست رژیم صهیونیستی را ارائه کرده گفت: با هرگونه تجاوز اسرائیل علیه حزب‌الله لبنان مقابله می‌کنیم.

شیخ «اکرم الکعبی»: با هرگونه تجاوز اسرائیل علیه حزب‌الله لبنان مقابله می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش مقاومت «النجباء» عراق، اعلام کرد که این جنبش به دمشق پیشنهاد داده بود که در نبرد آزادسازی جولان از دست رژیم صهیونیستی با تیپ «آزادسازی جولان» شرکت کند.

وی در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» اظهار داشت: این تیپ با گروه‌های مسلح در سوریه جنگیده است و داعش از نظر نظامی در سوریه و عراق پایان یافته است. هرچند که هنوز شماری از داعشی‌ها در برخی از مناطق دو کشور حضور دارند.

الکعبی در ادامه حضور برخی از عناصر داعش در مناطق صحرایی در غرب عراق را خطرناک توصیف کرد.

با هرگونه تجاوز اسرائیل علیه حزب‌الله لبنان مقابله می‌کنیم

وی با اشاره به اینکه جنبش نجباء عراق به حزب‌الله درباره مقابله با اشغالگری آمریکایی و مقابله با داعش مشاوره داده، گفت که این جنبش با هرگونه تجاوز اسرائیل علیه حزب‌الله لبنان،مقابله خواهد کرد.

دبیرکل جنبش نجباء با اشاره به کمک نیروهایش به ساکنان «حلب» برای آزادی این شهر  افزود: حضور نیروهای این جنبش در سوریه با موافقت دولت سوریه صورت گرفت و مانند حضور غیرقانونی آمریکا نبوده است.

وی افزود: ملت عراق، اقدام آمریکا در درج نام جنبش النجباء در فهرست گروه‌های تروریستی محکوم کردند. این جنبش در از زمان اشغال عراق در سال 2003، با اشغالگری آمریکایی مقابله کرده است.

آمریکا و حمایت از داعش در صحرای الانبار

شیخ الکعبی تصریح کرد: آمریکایی‌ها اکنون نیز به هواپیماهای عراقی اجازه پرواز بر فراز «وادی حوران» و «وادی الغدر» در صحرای الانبار را که هنوز داعشی‌های در آن حضور دارند، نمی‌دهند.

اربیل پناهگاه تروریسم است

وی درباره رابطه با اربیل، گفت که رهبران منطقه کردستان، به تفکر تروریسم و تکفیر پناه داده‌اند و گروه‌های تروریستی نظیر داعش، النقشبندیه، جیش المجاهدین و القاعده در اربیل جمع می‌شدند و نشست برگزار می‌کردند.

دبیرکل جنبش النجباء در ادامه گفت: همان‌گونه که نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه (قسد)، مجری طرح آمریکا در این کشور بودند، «مسعود بارزانی» رئیس سابق منطقه کردستان نیز همین طرح را در عراق دنبال می‌کرد.

هشدار به آمریکا

وی در ادامه به واشنگتن درباره هرگونه «حماقتی» علیه النجباء هشدار داد و گفت: ما با آمریکا در هر جایی از جهان، مقابله خواهیم کرد. نیروهای نظامی ما نیز تا زمانی که نیاز باشد با گروه‌های تروریستی نظیر جنبش «الزنکی» تحت حمایت آمریکا، بجنگند در سوریه باقی خواهند ماند.

او درباره نبرد آزادسازی شهر سوری «البوکمال» گفت: سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران، فرمانده اصلی این نبرد بود و به طور مستمر از جبهه‌های جنگ با تروریسم به ویژه در سوریه، بازدید می‌کرد.

شیخ الکعبی ادامه داد: ما در نبرد آزادسازی دیرالزور شرکت داشتیم.

حمایت آشکار آمریکایی‌ها از داعش در میدان نبرد

وی افزود: آمریکایی‌ها به طور علنی از داعش در شرق الفرات، در سوریه حمایت می‌کرد.  اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد، آمریکایی‌ها و نیروهای «قسد» به داعش درباره نحوه حضور و استقرار نیروهای محور مقاومت در این جبهه اطلاعات می‌دادند. 

انتهای پیام/غ


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول