اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

فرماندار گرگان:

شهدای 5 آذر گرگان نخستین شهدای مدافع حرم بودند

فرماندار شهرستان گرگان با اشاره به حرکت انقلابی و دفاع خودجوش مردم گرگان و دشت در پی هتک حرمت رژیم پهلوی به حرم ثامن‎الائمه (ع) گفت: شهدای 5 آذر گرگان نخستین شهدای مدافع حرم بودند.

شهدای 5 آذر گرگان نخستین شهدای مدافع حرم بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدعباس حسینی ظهر امروز در مراسم نمادین غبارروبی و عطرافشانی یادمان شهدای 5 آذر گرگان اظهار کرد: شهرستان گرگان در واقعه پنج آذر 14 شهید و 150 مجروح تقدیم کرد و این واقعه مهم برای مردم شهیدپرور و ولایتمدار این خطه جاودانه است.

وی با بیان اینکه واقعه پنج آذر برای گرگان باعظمت است، تصریح کرد: مردم در آن ایام در مقابل رژیم سفاک پهلوی به خیابان آمدند تا از هتاکی عمال طاغوت به ساحت مقدس امام مهربانی‎ها جلوگیری کنند، تقدیم 14 شهید و 150 مجروح در دفاع از حریم آل‌آلله برگ زرین و پرافتخار مردم گرگان است.

فرماندار شهرستان گرگان تقارن هفته بسیج با تشکیل بسیج را به فال نیک گرفت و افزود: برگزاری گرامیداشت این دو مناسبت بزرگ و تاریخی در گرگان با سایر نقاط کشور متفاوت است چراکه فرهنگ بسیج با سالروز شهادت شهدای پنج آذر گرگان عجین شده است.

حسینی با بیان اینکه رسالت عوامل بیمارستان پنج آذر گرگان در خدمات‎دهی به مردم بسیار سنگین است، افزود: نام این بیمارستان به عنوان پنج آذر نامگذاری شده است، خدمات ضعیف خاطره بدی را در اذهان عمومی ثبت می‎کند، بنابراین باید نسبت به ارائه خدمات در این بیمارستان بیشتر تلاش شود.

وی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان و شهرداری این شهرستان خواست تا خدمات ویژه‎ای در این خیابان برای مردم قائل شوند و ابراز کرد: نوع خدمات از لحاظ تردد و خدمات‎دهی باید متفاوت باشد.

فرماندار شهرستان گرگان بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان تاکید کرد و گفت: باید همواره فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهیم، شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند.

حسینی؛ غفلت از یاد شهیدان را امری نامبارک خواند و گفت: اگر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه مورد غفلت قرار بگیرد نزد خدا و پیشگاه شهیدان شرمنده خواهیم شد.

انتهای پیام/30/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول