اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

مدیر صنایع تبدیلی سازمان بسیج سازندگی کشور خبر داد

احداث 134 هزار کارگاه صنایع تبدیلی توسط سازمان بسیج سازندگی کشور

مدیر صنایع تبدیلی سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: 2 هزار و 512 میلیارد تومان تسهیلات برای احداث 134 هزار کارگاه صنایع تبدیلی از سوی این سازمان به متقاضیان پرداخت شده است.

احداث 134 هزار کارگاه صنایع تبدیلی توسط سازمان بسیج سازندگی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، میرمهدی مهدوی ظهر امروز در آیین رونمایی از دستگاه فریز درایر ساخت شرکت دانش بنیان که در سالن همایش‌های زائرسرای کرامت مشهد برگزار شد، با ابراز خوشحالی از هم‌افزایی میان کمیته امداد امام خمینی(ره) در خراسان رضوی و بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) در مشهد، اظهار کرد: نتیجه این هم افزایی‌ها کسب رتبه نخست بسیج سازندگی خراسان رضوی در کشور می‌شود.
وی با بیان اینکه از سال 92 مأموریت اقتصاد مقاومتی به سازمان بسیج سازندگی کشور سپرده شده است، افزود: هدف ما حفظ و تأمین امنیت غذایی کشور بود و برای رسیدن به این هدف  احداث 134 هزار کارگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی تا پایان سال 95 کلید خورد.
مدیر صنایع تبدیلی بسیج سازندگی کشور ادامه داد: برای این منظور، 2 هزار و 512 میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌ای و وام به متقاضیان از سوی بسیج سازندگی پرداخت شده است.
وی با تأکید بر ضرورت صنایع تبدیلی در صنعت غذا و دارو، بیانکرد: هدف‌گذاری اولیه سازمان، فعال‌سازی ظرفیت‌های تولیدی کشور در ابعاد کوچک و خرد به صورت محلی در عرصه‌های صنایع غذایی و پس از آن زنجیره تولید کالا بود.
مهدوی با بیان اینکه در تأمین منابع زنجیره تولید کالا از تأمین نهاده تا تولید، توزیع و بازارسازی و بازاریابی و صادرات فعالیت کرده ایم، ادامه داد: در این راستا اقداماتی همچون ایجاد تعامل با وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با صدور مجوز برای بنگاه‌های اقتصادی خرد محلی صورت دادیم تا امور اداری و دست‌اندازهای غیرضروری برای فعالیت این بنگاه‌ها کاهش یابد.
وی همچنین از تکمیل بانک اطلاعاتی از تولیدکنندگان، عرضه کنندگان و صادرکنندگان در عرصه‌های مختلف اقتصادی خبر داد و افزود: هدف ما ایجاد ارتباط میان فعالان اقتصادی بود.
مدیر صنایع تبدیلی سازمان بسیج سازندگی کشور از تهیه آمارنامه ماشین آلات و تجهیزات صنایع تبدیلی و تکمیلی در ابعاد مینیاتوری خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها باید متناسب با حجم بنگاه‌های خرد محلی باشند، با مقدار مبالغ تسهیلات سازگاری داشته باشند که دستگاهی که امروز رونمایی می‌شود، نمونه‌ای از این دستگاه‌ها است.
وی به شناسایی مزیت‌های رقابتی 435 شهرستان در مناطق مختلف کشور با کمک مسئولین محلی اشاره کرد و گفت: در این شهرستان‌ها نمایشگاه‌هایی مناسب همراه با کیفیت برای عرضه کالاهای تولیدی هر شهرستان به صورت مرتب برپا شد.
مهدوی با اشاره به تفاهم با وزارت کار برای  تسهیل ثبت شرکت‌های تعاونی، ادامه داد: بسترسازی‌های لازم برای دریافت مجوزها و شناسه‌های بهداشتی، همچنین ثبت نمانام برای واحدهای تولیدی فراهم کردیم.
وی جهت‌گیری آینده سازمان بسیج سازندگی را حرکت به سمت فناوری‌های جدید و دانش بنیان دانست و افزود: به دنبال تولید فناوری‌هایی هستیم که قدرت چانه‌زنی تولیدکنندگان را بالا ببرد و دست دلالان را کوتاه کند.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول