اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قزوین

طی هفته وحدت صورت می‌گیرد

برگزاری 60 نشست دینی در آبیک

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک از برگزاری حدود 60 نشست دینی طی هفته وحدت در این شهرستان خبر داد.

برگزاری 60 نشست دینی در آبیک

حجت‌الاسلام محمدصادق جان‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و هفته وحدت، حدود 60 نشست دینی با موضوعات اخلاقی، وحدت و زندگی پیامبراکرم(ص) در مدارس، مساجد، روستاها و شهرها و هیأت‌های مذهبی شهرستان آبیک برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین از سوی حدود 40 هیأت مذهبی آقا و حدود 60 هیأت مذهبی خانم و همچنین در مساجد برنامه‌هایی به مناسبت میلاد نبی‌اکرم(ص) برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک اخلاق را ویژگی بارز و بزرگ پیامبر گرامی اسلام(ص) ذکر کرد و گفت: پیامبراکرم(ص) فرموده است که برای مکارم اخلاق برانگیخته شده‌ام تا مکارم اخلاقی در جامعه زنده شود.

جان‌محمدی با اشاره به سوءاستفاده دشمنان از اختلاف بین شیعه و سنی افزود: اختلاف بین سنی‌ها با مسیحی‌ها و یهودی‌ها کاهش یافته و به هم نزدیک شده‌اند که با توجه به کمتر بودن اختلاف شیعه با سنی، بهتر است وحدت خود را بیشتر کرده و منسجم‌تر شویم تا اختلاف‌ها رفع شود.

وی ادامه داد: لازم است با اخلاق، روش خوب و بالا بردن  ظرفیت وحدت و همدلی خود را در جامعه بیشتر و بهتر کنیم.

این مسؤول اضافه کرد: اگر در جامعه و همچنین شهرستان آبیک اخلاق پیامبر اکرم(ص) ترویج یافته و مردم این شهرستان با مهربانی، اخلاق، صبر و حوصله با هم رفتار و برخورد کنند، آسیب‌های اجتماعی همانند نزاع‌ها، طلاق و غیره از این شهرستان رخت بر می‌بندد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک اضافه کرد: امروز با هدف سیره و منش اسلامی و پیامبر گرامی اسلام(ص) فاصله گرفته‌ایم که نیاز است تلاش کنیم اخلاق اسلامی را رعایت کرده و به ترویج آن و تبیین اهمیت، حساسیت و امتیازات وحدت در بین مردم بپردازیم.

جان‌محمدی خاطرنشان کرد: اخلاق اسلامی از جنگ و جدل و گریز به دور بوده و رعایت آن لازم و ضروری است.

وی  تصریح کرد: فرهنگ بسیجی در سوریه نماد وحدت اسلامی بود که در این کشور بروز یافت چراکه سوریه تقریباً دست دشمن افتاده بود اما فرهنگ بسیجی ورق را برگرداند.

این مسؤول افزود: در کشور عراق، وجود وحدت بسیجی در حشدالشعبی موجب شد داعش از این کشور بیرون رانده شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک ادامه داد: مردم مصر پس از 100 سال مبارزه انقلاب ایجاد کردند یعنی از جمعیت 100 میلیونی، یک میلیون نفر با هم متحد شدند و سرنوشت کشور را تغییر دادند و پیروز شدند اما به دلیل  عدم ادامه وحدت و در افتادن با گروه‌های اسلامی و جدا کردن شیعه از خود شکست خوردند.

جان‌محمدی اضافه کرد: از دیگر نمونه‌های وحدت در کشور می‌توان کمک به مردم زلزله‌زدگان استان کرمانشاه و پای کار بودن مردم و یکدلی و وحدت مردم برای پیروزی انقلاب و سقوط طاغوت زمان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: از الگوهای بارز وحدت اقامه نماز  جماعت در مساجد است که مردم برای کمک به مسجد یا برگزاری مراسم مختلف مشارکت مالی دارند.

انتهای پیام/77006/ 40/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول