اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قزوین

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین:

افق طرح انتقال آب سد طالقان تا سال 1425 است/ مدرن‌ترین تصفیه‌خانه احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین افق طرح انتقال آب سد طالقان را تا سال 1425 دانست و گفت: مدرن‌ترین تصفیه‌خانه در این طرح احداث می‌شود.

افق طرح انتقال آب سد طالقان تا سال 1425 است/ مدرن‌ترین تصفیه‌خانه احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حمید پویا  بعد از ظهر امروز در جمع استاندار قزوین و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستان آبیک در بازدید از پروژه انتقال آب طالقان اظهار داشت: مدت اجرای طرح انتقال آب شرب از سد طالقان به 14 شهر و 194 روستا شامل 9 شهر و 90 روستا از محدوده آبیک تا اقبالیه و پنج شهر و 104 روستا تا محدوده تاکستان می‌شود.

وی مدت اجرای طرح انتقال آب‌شرب از خط طالقان  و به شهرها و روستای استان قزوین را 32 ماه و افق طرح را تا سال 1425 دانست و افزود: جمعیت تحت پوشش شامل ناحیه شهری یک میلیون و 420 هزار نفر و ناحیه‌ای روستایی 210 هزار نفر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین ادامه داد: نیاز آبی ناحیه شهری استان قزوین سالانه 116 میلیون متر مکعب و ناحیه روستایی14 میلیون متر مکعب است.

پویا اضافه کرد: نحوه تامین آب ناحیه شهری 51 میلیون متر مکعب در سال از سد طالقان و 65 میلیون متر مکعب در سال از منابع آب زیرزمینی بوده که نحوه تأمین آب ناحیه روستایی در سال از سد طالقان 9 میلیون متر مکعب و از منابع آب زیرزمینی پنج میلیون متر مکعب است.

وی خاطرنشان کرد: نحوه توزیع آب ناحیه شهری دو هزار و 425 لیتر در ثانیه و ناحیه روستایی 415 لیتر در ثانیه است.

این مسؤول بیان کرد: هدف از طرح تأمین آب‌ شرب از سد طالقان 14 شهر شامل آبیک، خاکعلی، شریفیه، مهرگان، محمدیه، بیدستان، الوند، قزوین، محمودآباد نمونه، اقبالیه، ارداق، تاکستان، نرجه، خرمدشت و ضیاء‌آباد است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین افزود: تأمین ‌آب شرب 194 روستا بالغ بر 80 درصد جمعیت استان قزوین از دیگر اهداف طرح انتقال آب به سمت طالقان به استان است.

پویا ادامه داد: زمین تصفیه‌خانه طرح انتقال آب سد طالقان چهار هکتار بوده که به روش بیوتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال احداث بوده و قرداد آن منعقد شده و تجهیز کارگاه آن آغاز شده است.

وی اضافه کرد: دو واحد مخزن 10 هزار متر مکعب همراه با محوطه سازی، دیوارکشی، ساختمان نگهبانی، شیرخانه‌های ورودی و خروجی و تهیه تمام اتصالات، متعلقات و شیرآلات مربوطه ساخته می‌شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: طول کلی خط انتقال پروژه مذکور 121 کیلومتر از حوضچه مقسم آب تهران تا مخازن شهر تاکستان است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین تصریح کرد: هیچ محدویتی در زمینه ماشین‌آلات در پروژه انتقال آب سد طالقان وجود ندارد و شرکت مشاور این پروژه قوی بوده و دارای نیروها و کارشناس بسیار قوی است.

پویا افزود: مدرن‌ترین تصفیه‌خانه در پروژه انتقال آب سد طالقان احداث می‌شود این در حالی است که در چند نقطه از کشور همانند گیلان و چابهار نسبت به احداث تصفیه‌خانه اقدام کرده و سیستم هوادهی این تصفیه‌خانه به صورت پله‌ای است.

به گزارش فارس، در این بازدید داود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، بهمن طاهرخانی رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، علی فرخزاد معاون امور عمرانی استاندار و مسؤولان شهرستان آبیک هم حضور داشتند.

انتهای پیام/77006/ 40/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول