اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد مطرح کرد

پروژه‌های مشارکتی سریع‌ترین راه سرمایه‌گذاری در ایجاد اشتغال

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد گفت: اگر فکر ایجاد اشتغال را داریم طبیعتاً سریع‌ترین نوع سرمایه‌گذاری که به نتیجه می‌رسد، همین پروژه‌های مشارکتی است.

پروژه‌های مشارکتی سریع‌ترین راه سرمایه‌گذاری در ایجاد اشتغال

احمد نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به توقف تعدادی از پروژه‌های مشارکتی شهرداری مشهد، اظهار داشت: رویکرد ما در ارتباط با پروژه‌های بزرگ شهری دارای مشکل این است که اگر نتوانیم مشکلات سرمایه‌گذاران را حل کنیم تمام شعارهای مسئولان دولتی و شهری در مورد جذب سرمایه‌گذار، شعارهای بدون پیشتوانه‌ای محسوب می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه باید برای حل مشکلات این سرمایه‌گذاران تلاش کنیم، گفت: آن‌ها بهترین مبلّغ برای جذب سایر سرمایه‌گذاران هستند و در صورتی که مشکلاتشان برطرف نشود تبلیغات منفی صورت می‌گیرد.
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد افزود: به همین منظور کارگروهی با حضور یکی از معاونان شهردار، مدیران و کارشناسان شهرداری و نماینده‌ای از بخش خصوصی و اعضای شورای اسلامی شهر تشکیل شده است.
نوروزی با اشاره به اینکه در این کارگروه با بررسی پروژه‌ها، مشکلاتشان جمع‌بندی می‌شود بیان کرد: پس از رسیدگی، آن دسته از پروژه‌هایی که نیاز به مصوبه شورا دارند به صحن شورا راه یابند و برخی از پروژه‌ها که به مرحله اجرا نرسیدند ممکن است نیازمند مصوباتی از کمیسیون ماده 5 باشند بنابراین انتظار ما این است که بین اعضای کمیسیون ماه 5 و شهرداری تعاملی برقرار شود.
وی با بیان اینکه نشستی با حضور سرمایه‌گذاران و شهردار مشهد و برخی از مدیران درباره بافت پیرامون حرم مطهر برگزار شد، گفت: در این نشست درباره موضوعات مرتبط گفت‌وگو شد و طی آن تفویض اختیار صورت گرفت تا شهردار منطقه ثامن و مدیرعامل شرکت مسکن‌سازان برای بررسی آن اقدام کنند.
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر با اشاره به اینکه با سایر سرمایه‌گذاران پروژه‌های شهرداری نیز نشستی برگزار شد که طی آن مقرر شده است نمایندگان شهرداری، شورای شهر و بخش خصوصی برای بررسی مسائل اقدام کنند، اضافه کرد: برای رسیدگی به این مسئله کمیته شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت نیز تشکیل شده و برای حل مشکلات اقدامات اولیه صورت گرفته است.
نوروزی اظهار داشت: اگر فکر ایجاد اشتغال را داریم طبیعتاً سریع‌ترین نوع سرمایه‌گذاری که منجر به آن می‌شود، همین پروژه‌ها است که با رفع مشکلات هر یک تعداد زیادی نیرو به کارگیری می‌شوند.
وی با بیان اینکه زمینه‌های سرمایه‌گذاری فراوانی در شهر مشهد وجود دارد متذکر شد: در گذشته تمام تلاش‌ها به منظور جذب سرمایه‌گذار برای پروژه‌های عمرانی بود در حالیکه در سایر حوزه‌های مرتبط با شهر زمینه‌های سرمایه‌گذاری فوق‌العاده خوب و پربازدهی وجود دارد.
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر بیان کرد: در جذب سرمایه‌گذار برای پروژه‌های مجتمع‌های تجاری و ساخت مجتمع‌های مسکونی باید به سمت مجتمع‌های خدماتی به منظور گذران اوقات فراغت و پذیرایی از زائران حرکت کرد.
نوروزی با توضیح اینکه مهمترین امتیاز ما در شهر مشهد، 25 تا 27 میلیون زائر امام رضا(ع) هستند که سالانه به مشهد سفر می‌کنند، متذکر شد: علاوه بر این زائران، شهر مشهد بیش از سه میلیون جمعیت دارد که ما باید به نیازهای آنان نیز توجه داشته باشیم.
وی یادآور شد: اوقات فراغت زائران و شهروندان، پذیرایی از زائران، خانه دوم در مشهد برای زائران و غیره از نیازهای شهر مشهد است که به خوبی برای سرمایه‌گذاری می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

انتهای پیام/70056

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول