اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

هفتمین دور رایزنی‌های سیاسی قزاقستان و ویتنام برگزار شد

در هفتمین دور رایزنی‌های سیاسی میان نهادهای خارجی قزاقستان و ویتنام معاونان وزرای خارجه ۲ کشور وضعیت فعلی و دورنمای روابط میان «آستانه» و «هانوی» را بررسی کردند.

هفتمین دور رایزنی‌های سیاسی قزاقستان و ویتنام برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «عاقل‌بیک کمال الدین اف» معاون وزیر امور خارجه قزاقستان در هفتمین دور رایزنی‌های سیاسی میان نهادهای خارجی با ویتنام با «دانگ دین کوی» معاون وزیر خارجه این کشور ملاقات کرد.

کمال الدین اف در سخنانی با اشاره به بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان 2 کشور، گفت: تعاملات قزاقستان و ویتنام در حال حاضر به طور ثابت و مثبت در تمامی عرصه‌ها توسعه می‌یابند.

وی افزود: با این حال، روابط میان 2 کشور در آینده از فرصت‌های خوبی برای توسعه بیشتر برخوردار خواهد شد.

معاون وزیر خارجه قزاقستان با بیان اینکه 2 کشور را اولویت‌های مشترک در ساخت دولت و سیاست خارجی متصل می‌کند، گفت: میان «آستانه» و «هانوی» هیچ نوع تنشی وجود ندارد.

وی گفت: قزاقستان و ویتنام از حمایت یکدیگر در چارچوب همکاری‌های چند جانبه از جمله سازمان ملل متحد، کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا  و «همایش آسیا و اروپا» برخوردار هستند.

معاون وزیر قزاقستان با اشاره به ظرفیت تعاملات تجاری و اقتصادی 2 کشور گفت: با امضا توافقنامه در زمینه تجارت آزاد میان اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ویتنام در می سال2015 میلادی فرصت‌های جدید گسترش مبادله تجاری پیش رو کشورهای ما قرار گرفته است.

معاون وزیر خارجه ویتنام و رئیس هیات این کشور نیز قزاقستان را یکی از شرکای مهم کشورش در فضای همسود و آسیای مرکزی عنوان کرد.

وی در ادامه با ارزیابی مثبت وضعیت فعلی و دورنمای روابط دوجانبه با آستانه بر ضرورت تهیه برنامه دقیق در زمینه گسترش بیشتر تعاملات میان 2 کشور تأکید کرد.

در این نشست مسائل مربوط به وضعیت و دورنمای روابط قزاقستان و ویتنام در عرصه سیاسی، تجاری و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین طرفین پیرامون همکاری در چارچوب سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین المللی، حمایت متقابل از ابتکارات از جمله در چارچوب عضویت آستانه در شورای امنیت سازمان ملل برای سال‌های 2017-2018 بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول