اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کاشمر در مجلس:

رسالت دانشجو همواره بیداری، روشنگری و امیدبخشی به جامعه است

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن در مجلس گفت: رسالت بزرگ دانشجو همچون گذشته بیداری و بیدار‌گری، روشن‌بینی و روشنگری و‌ امید و امیدبخشی به جامعه است.

رسالت دانشجو همواره بیداری، روشنگری و امیدبخشی به جامعه است

بهروز بنیادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر با گرامیداشت 16 آذر 1332 اظهار داشت: شانزدهم آذرماه که به نام روز دانشجو نام‌گذاری شده است در حقیقت روز بزرگداشت واقعه‌ای مهم برای دانشگاه، دانشگاهیان و ملت شریف و بزرگوار ایران است، واقعه‌ای که در تاریخ معاصر ما، جایگاه ممتازی داشته و نشان‌دهنده پیشتازی و پیشگامی جامعه دانشگاهی ما در راه رسیدن به استقلال، آزادی و سربلندی بوده است.

وی، 16 آذرماه را روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد در تاریخ این سرزمین دانست و افزود: این روز حادثه بزرگی بود که در سرمای استخوان‌ساز حاکمیت استبداد و استیلای جهان خواران رخ داد و واکنشی در برابر کودتای دولت‌های آمریکا و انگلیس،  علیه دولت ملی دکتر مصدق بود.

نماینده مردم کاشمر در مجلس با تأکید بر اینکه خون شهیدان دانشجویی که در 16 آذرماه 1332 به زمین ریخته شد در حقیقت آفتابی شد برای زندگی ملت ما در ظلمت سیاه استبداد، یادآور شد: این مهم سبب شد که جنبش دانشجویی در عرصه‌های حساس و تعیین‌کننده، نقشی پیشتاز داشته و پرچم‌دار حرکت‌هایی است که منجر به رسیدن به آزادی، استقلال و حاکمیت بر سرنوشت خود خواهد بود.

بنیادی با اشاره به اینکه این حرکت باشکوه تداوم یافت و در انقلاب اسلامی تجلی ویژه‌ای یافت، یادآور شد: جنبش دانشجویی ما زنده بوده، زنده است و زنده خواهد ماند، چراکه رسالت بزرگ دانشجو همچون گذشته  بیداری و بیدار‌گری، روشن‌بینی و روشنگری و‌ امید و امیدبخشی به جامعه‌ای که از آن به دانشگاه پای نهاده تا با کوله‌بار آموخته‌های علمی و فرهنگی دوباره به آن بازگردد برای ساختن آینده و تلاش برای آبادانی ایران عزیز است.

انتهای پیام/ذ/2346

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول