اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

تالار دائمی منیر فرمانفرمائیان افتتاح می‌شود

مراسم افتتاح تالار دائمی منیر شاهرودی فرمانفرمائیان با حضور معاون فرهنگی دانشگاه تهران و جمعی از هنرمندان در باغ‌ موزه نگارستان برگزار می‌شود.

تالار دائمی منیر فرمانفرمائیان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم افتتاح تالار دائمی منیر شاهرودی فرمانفرمائیان، همراه با نشستی صمیمانه با حضور این هنرمند، مسئولان و دوستداران وی، جمعه 24 آذر 1396 ساعت 16 در باغ‌ موزه نگارستان برگزار می‌شود.

در افتتاحیه این تالار، در تجلیل از منیر شاهرودی فرمانفرمائیان، مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران و فربود فرهی عضو هیئت متولیان تالار منیر شاهرودی فرمانفرمائیان، سخنرانی می‌کنند.

تالار دائمی منیر شاهرودی فرمانفرمائیان در یکی از تالار‌های عمارت جنوب شرقی باغ ‌موزه نگارستان قرار دارد و با نمایش 50 اثر از آثار نقاشی و آینه‌کاری این هنرمند افتتاح می‌شود و به صورت دائم در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. این آثار به دلیل سبک خاص آن که نوعی از انتزاع هندسی است، ترکیبی از طرح‌های سنتی ایرانی و مدرن به شمار می‌رود.

همچنین ترکیب نقاشی‌های پشت‌شیشه‌ای سنتی، آینه‌کاری و اشکال مینیمال هندسی با یک درک مدرن هنری توانسته به این آثار امتیاز ویژه‌ای ببخشد.

چندی پیش این هنرمند و واقف خیراندیش، ضمن معرفی آثار و سبک هنری خود، دانشگاه تهران را به ‌عنوان امین برای حفظ این آثار دانسته و در نشستی با حضور محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، 50 اثر هنری خود را وقف دانشگاه تهران کرد.

نیلی احمدآبادی در این زمینه، گفت: ما در گذشته سازمانی تحت عنوان وقف در دانشگاه تهران نداشتیم و در حال حاضر چنین سازمانی تأسیس شده و به لحاظ شرعی، اخلاقی و حقوقی در صدد این است که در راستای نیت واقفان عمل کند.

وی با بیان اینکه آثار هنری وقفی در باغ‌موزه نگارستان دانشگاه به نمایش گذاشته می‌شود، افزود: این کار سبب می‌شود تا این آثار هنری درخشان، بیشتر دیده شوند و این به نوعی فرهنگ ‌سازی، اشاعه فرهنگ و هنر و کمکی به دانشجویان است تا در این سبک فعالیت کنند.

منیر شاهرودی فرمانفرمائیان (متولد 1301 خورشیدی) نقاش و گردآورنده هنر مردمی و ساکن تهران است. تاکنون آثار این هنرمند در ایران، آمریکا، اروپا و خاورمیانه به نمایش گذاشته شده است؛ از جمله آنها می‌توان به موزه هنر مدرن، موزه متروپلیتن و موزه گوگنهایم در نیویورک اشاره کرد.

بازدید از تالار دائمی منیر شاهرودی فرمانفرماییان از تاریخ 25 آذر 1369 در مجموعه باغ موزه نگارستان برای عموم آزاد است و باغ موزه نگارستان در روز افتتاح تالار منیر فرمانفرماییان به دلیل برگزاری این مراسم، برای بازدید عموم تعطیل خواهد بود.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول