اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خوزستان

عضو شورای شهر اهواز در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

کوتاهی در معرفی مفاخر فرهنگی خوزستان/آموزش شهروندی در اولویت شهرداری اهواز قرار گیرد

عضو شورای شهر اهواز بابیان اینکه بیش از 200 عالم بزرگ شیعی در تاریخ خوزستان به چشم ‌می‌خورد، گفت: در بزرگداشت چهره‌های ماندگار مذهبی و فرهنگی در اهواز کوتاهی شده است.

کوتاهی در معرفی مفاخر فرهنگی خوزستان/آموزش شهروندی در اولویت شهرداری اهواز قرار گیرد

رحیم کعب عمیر عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به‌ضرورت در اولویت قرار دادن آموزش شهروندی در برنامه‌های فرهنگی چشم‌انداز دوم توسعه شهرداری اهواز، اظهار کرد: آموزش‌ شهروندی باید همراه با آموزه‌های دینی باشد تا موجب افزایش تأثیرگذاری آن شود.

عضو شورای شهر اهواز گفت: آموزش شهروندی با توجه به تفاوت‌های فرهنگی و آداب‌ورسوم باید متناسب با محلات مختلف باشد قطعاً این کار موجب افزایش تأثیرگذاری و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت سازمان‌ها و نهادهای فعال درزمینهٔ فرهنگی و همکاری با آن‌ها، عنوان کرد: در تدوین برنامه دوم توسعه شهرداری اهواز باید از نظرات علما، کارشناسان و فرهنگیان اهوازی کمک بگیریم.

کعب عمیر بابیان اینکه از ظرفیت‌های خفته‌ی فرهنگی و مذهبی شهر باید بهره برد، افزود: مردم اهواز در ورود تشیع به ایران و دفاع از سرزمین خود تاریخ غنی و درخشانی دارند.

وی با اشاره به مبارزه مردم اهواز با استعمار انگلیس و پرتغال و بیرون راندن امپراتوری عثمانی، اظهار کرد: جهاد عشایر عرب در مبارزه با استعمار انگلیس که با فتوای آیت‌الله سیدمحمد کاظم یزدی مرجع شیعه در آن زمان صورت گرفت، برگی درخشان در تاریخ است و مقام معظم رهبری نیز در سال 75 فرمان ساخت یادمان این قیام را دادند.

عضو شورای شهر اهواز افزود: این تاریخ درخشان را باید به جوانان اهوازی و جامعه معرفی کنیم تا ضمن افتخار به آن، به روحیه‌ی دفاع از دین و سرزمین بیفزاییم.

کعب عمیر بابیان اینکه بیش از 200 عالم بزرگ شیعی در تاریخ خوزستان به چشم ‌می‌خورد، عنوان کرد: در بزرگداشت چهره‌های ماندگار مذهبی و فرهنگی در اهواز کوتاهی شده است و باید به‌خوبی به جامعه معرفی شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول