اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

چمران:

مشکل آمريكا با ايران به خاطر دین و تفکر اسلامی است؛ نه صرفاً موشك‌هاي آن

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران گفت: مشکل آمريكا با ايران به خاطر دین و تفکر اسلامی است؛ نه صرفاً موشك‌هاي آن.

مشکل آمريكا با ايران به خاطر دین و تفکر اسلامی است؛ نه صرفاً موشك‌هاي آن

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مهدی چمران عصر امروز در مراسم «چهل سال جنبش دانشجویی» در دانشگاه بوعلی همدان با بیان اینکه دکتر چمران دانشمند بزرگی در حوزه فیزیک بود، اظهار کرد: شهید چمران در حوزه فیزیک پلاسما اقدامات بسیاری انجام دادند که هنوز در دانشگاه‌های کشور تزها و آزمایش‌های او انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دکتر چمران در 16 آذر سال 32، دانشجوی دانشگاه فنی دانشگاه تهران بود، افزود: برادر بزرگ ما دکتر عباس چمران پایه‌گذار دانشکده برق دانشگاه شریف نیز در 16 آذر سال 32 حضور داشت.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه کامل‌ترین گزارش روز 16 آذر نیز توسط شهید چمران نگارش شده است، تصریح کرد: شهدای 16 آذر با استکبار و استعمار به مقابله برخاستند و به خاطر دعوت از نیکسون معاون وقت رئیس جمهوری آمریکا قیام کردند.

وی با بیان اینکه نیکسون آمده بود تا ببیند نتیجه دلارهایی که هزینه کرده بود چه شده بود، ادامه داد: کودتای 28 مرداد با دلارهای امریکایی صورت گرفته بود که البته دانشگاه‌ها تعطیل بود و با باز شدن دانشگاه‌ها، اعتراضات آغاز شد.

چمران با اشاره به اینکه در 14 و 15 آذر در تهران تظاهراتی شد، خاطرنشان کرد: می‌خواستند در روز 16 آذر از دانشجویان زهر چشم بگیرند تا نیکسون بتواند به راحتی وارد دانشگاه شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان تحریک کردند تا شعار بدهند و بعد بر روی آنان رگبار بستند، گفت: شهید چمران وقتی می‌خواست از ایران برود بر سر مزار سه شهید روز 16 آذر رفت و بعد از خداحافظی راهی آمریکا شد.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه دکتر چمران با شهیدان روز دانشجو دوست و نزدیک بود، اظهار کرد: از آنجا که نیکسون برای شاه مهم بود، سه دانشجو از بهترین‌های ایران را در مقابل او قربانی کرد.

وی با بیان اینکه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران یک بالاخانه در چراغ برق تهران را اجاره کرده بودند، افزود: هر سال در 16 آذر مراسم بزرگداشت آن برگزار می‌شد و البته کار ساده‌ای نبود و هر از چندگاهی امکان تظاهرات گسترده‌تر فراهم می‌شد.

چمران با اشاره به اینکه تا سال 57، تحرکات دانشجویی انجام می‌شد، تصریح کرد: ماهیت این روز، ضد استکباری و ضد استبدادی است و باید مراقب بود که استحاله نشود.

وی با بیان اینکه از کودتای 28 مرداد تا سال 57، ثروت ایران را به غارت بردند، ادامه داد: ما هرگز فراموش نخواهیم که آمریکا در این کودتا چگونه نقش بازی می‌کرد؛ باید مراقب باشیم که در چنین روزی مبارزه با آمریکا به دوستی با آمریکا تبدیل نشود.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در مقابل استکبار ایستادن، به مانند پیروزی ماست، خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی مقابل استکبار و استبداد ایستادیم و پیروز شدیم.

وی با بیان اینکه حرکت شهادت‌طلبانه در کل کشور شکل گرفت و پیروزی را موجب شد، گفت: شاه در نهایت با فرار به آمریکا متوسل شد و مورد حمایت قرار گرفت، امروز هم خانواده او تحت حمایت آمریکاست، ضمن اینکه هر کس علیه جمهوری اسلامی بایستد مورد حمایت این کشور قرار می‌گیرد.

چمران با اشاره به اینکه مشکل آمریکا با ایران به خاطر دین و تفکر اسلامی است؛ نه صرفاً موشک‌های آن اظهار کرد: رژیم جعلی صهیونیستی موشک‌های هسته‌ای دارد که به هیچ مرجعی پاسخگو نیست، سئوال اینجاست؛ امروز که سانتریفیوژ‌های ما تعطیل و آب سنگین ما هم بتون ریختند اما چرا باز دبه درآوردند؛ البته جواب نیز مشخص است؛ چون با مکتب ما مشکل دارند.

وی با اشاره به اینکه امروز موشک‌ و حقوق بشر را مطرح می‌کنند و فردا مسئله دیگری را علم می‌کنند، تصریح کرد: آنان برای مقابله با ما داعش را ایجاد کردند تا مسلمانان با یکدیگر درگیر شوند و پول ملت‌های مسلمان به یغما رفت.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه 400 میلیارد دلار قرارداد آمریکا و عربستان از همین رو بود، ادامه داد: این مبلغ هشت برابر بودجه یک ساله دولت ما است به طوری که کارگر خود سر کار می‌رود و کارخانه‌ها کار می‌کنند و مسلمانان با یکدیگر درگیر جنگ می‌شوند و خون‌های بسیاری ریخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به پول و خون ما دیگران چون رژیم صهیونیستی در امنیت قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: با خون شهدای ما و جبهه مقاومت داعش از بین رفت و امروز آمریکا اقلیم کردستان را علم کرد که البته آن به لطف خدا و ورود سردار سلیمانی برطرف شد.

چمران با بیان اینکه امریکا پس از این موارد جابجایی سفارتخانه آمریکا در رژیم اشغالگر قدس به بیت‌المقدس مطرح می‌کند، گفت: رفتار آمریکا چنان قلدرمآبانه است که کشورهای شورای امنیت و اروپا در مقابل این اقدام جبهه گرفتند و با امریکا مخالفت کردند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا که دلار کشورهای اسلامی را بلعید به سراغ بلعیدن قدس رفته است، اظهار کرد: خیزشی که علیه این اقدام آمریکا در جهان به وجود آمده باعث شد که عربستان هم نتواند از آمریکا حمایت کند.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروز قدس مسئله اول جهان و کشورهای اسلامی است، افزود: همانطور که مقام معظم رهبری در جمع کشورهای اسلامی چند سال پیش فرمودند قدس و آزادسازی آن مسئله اول جهان است.

وی با اشاره به اینکه شیعیان واقعی در جنوب لبنان با رژیم صهیونیستی می‌جنگیدند، تصریح کرد: این گروه با فرماندهی شهید چمران سربازان صهیونیستی را از لبنان بیرون کردند.

چمران با بیان اینکه حماس در غزه با رژیم اشغالگر قدس جنگیدند و اجازه پیشروی به آنان ندادند، ادامه داد: در آن زمان همه فلسطینی‌ها در مقابل رژیم صهیونیستی یکپارچه شدند و به پیروزی رسیدند.

وی تأکید کرد: امروز هم باید همه در مقابل ترامپ متحد شوند تا پیروزی حاصل آید.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رسالت اصیل اسلامی تفکری است که دلیل دشمنی استکبار با ماست، خاطرنشان کرد: دکتر چمران چندهزار جلد کتاب داشت که از آمریکا به اروپا، از آنجا به لبنان و سپس به ایران آورد که آن‌ها را حفظ کردیم.

وی با اشاره به اینکه دکتر چمران در زمان شهادت 35 هزار تومان پول داشت، گفت: در آن زمان نماینده مردم تهران بود که ماهی 7 هزار تومان حقوق می‌گرفت؛ مانند امروز نجومی‌بگیر نبودند و این مبلغ در این بانک مانده که برای همه عبرت باشد.

انتهای پیام/89040/  40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول