اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاجیکستان و امارات به دنبال ایجاد شورا و افتتاح بانک‌های تجاری

تاجیکستان و امارات در جریان سومین نشست کمیسیون بین دولتی همکاری های تجاری و اقتصادی ۲ کشور خواستار ایجاد صندوق مشترک سرمایه گذاری شدند.

تاجیکستان و امارات به دنبال ایجاد شورا و افتتاح بانک‌های تجاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «فیض الدین قهارزاده» رئیس کمیته سرمایه گذاری و مدیریت اموال دولتی تاجیکستان با «سلطان سعید المنصور» وزیر اقتصاد امارات دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات که در «ابوظبی» امارات صورت گرفت، طرفین خواستار ایجاد شورای تجاری میان 2 کشور و افتتاح بانک‌های تجاری تاجیکستان و امارات شدند.

همچنین در این نشست مسائل مربوط به همکاری در عرصه‌های انرژی، معدن، حمل و نقل، کشاورزی و استخدام نیروی کار از تاجیکستان مورد بررسی قرار گرفت.

طرف عربی در این دیدار اعلام کرد که قصد دارد در ماه فوریه سال آینده کمیسیون ویژه‌ای را برای تحقیق و بررسی مسائل مربوط به همکاری در عرصه‌های مختلف با تاجیکستان به «دوشنبه» اعزام کند.

هفته گذشته سومین نشست کمیسیون بین دولتی در امور همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان تاجیکستان و امارات متحده عربی در ابوظبی این کشور برگزار شد.

شرکت کنندگان این نشست دورنمای توسعه همکاری‌های تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، مالی و بانکی، حمل و نقل و انرژی را مورد بررسی قرار دادند.

در این اجلاس امکانات تعمیق ارتباطات دوجانبه در عرصه امنیت، آموزش و پرورش، گردشگری و مسائل مربوط به ایجاد صندوق مشترک سرمایه گذاری و شورای تجاری تاجیکستان و امارات بررسی شد.

در پایان این نشست توافقنامه همکاری و کمک متقابل در زمینه فعالیت‌های گمرکی میان دولت‌های 2 کشور به امضا رسید.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول