اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

دریادار خانزادی در دیدار وابستگان نظامی:

توان ایران در برقراری امنیت مناطق دریایی به اثبات رسیده است

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: توانایی جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت مناطق دریایی تحت حاکمیت و همکاری با کشورهای دوست و همسایه به اثبات رسیده است.

توان ایران در برقراری امنیت مناطق دریایی به اثبات رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی به دریایی ارتش در دیدار وابستگان نظامی کشورهای مختلف در ایران اظهار داشت: دریا همواره در تفکر و فرهنگ ایرانیان، سرچشمه برکت، رونق اقتصادی و ایجاد روابط بین المللی با رعایت احترام متقابل بوده است. بخش عظیمی از آب‌های کره زمین میراث مشترک بشریت است و اقیانوس‌ها و آب‌های بین‌المللی عرصه لازم برای گفت‌وگوی ملت‌ها و تبادل فرهنگ‌های ملل‌های مختلف را فراهم آورده و دریاها می‌توانند عرصه مشترک همکاری و روابط انسانی بیشتر را به دور از هرگونه تعصب برای بشر به ارمغان آورند.

‎وی افزود: همانطور که همه ما می‌دانیم دریا فرصت بزرگی برای پیشرفت و حفظ منافع ملی است. دریا برای کشورهای دریایی و به ویژه تمدن‌های دریایی عامل مهم زندگی است و هیچ کشور ساحلی نیست که منافعی در دریا نداشته باشد، به همین دلیل مقام معظم رهبری فرموده‌اند منافع دریا متعلق به همه است و امکانات دریایی پر برکت متعلق به ملت‌هاست و چگونه می‌شود از این برکت به نفع کشور استفاده نکرد.

‎خانزادی تاکید کرد: پس از دفاع مقدس و با آغاز دوران سازندگی، نیروی دریایی ضمن حضور در دریا، تامین امنیت خطوط مواصلاتی دریایی کشور و تضمین امنیت چرخه اقتصاد ملی از طریق دریا را با ورود به عرصه سازندگی و ساخت تجهیزات دفاعی در طیف‌های گوناگون شامل شناورهای تندرو، ناوهای موشک انداز، ناوشکن‌ها و زیردریایی‌ها، گام‌های اساسی در زمینه‌ استقلال دفاعی برداشته است.

‎فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: با وجود تحریم‌های سنگین نظامی، نه تنها شناورها و تجهیزات پروازی و راهبردی نیروی دریایی از طریق تعمیرات اساسی بومی‌سازی شده و در بالاترین سطح آمادگی نگهداری می‌شوند، بلکه با عبور از مرز دانش و ساخت تجهیزات دفاعی، امروز نیروی دریایی با برنامه‌ریزی بلندمدت از نیروی دریایی آب‌های سبز به نیروی دریایی آب‌های آبی تبدیل شده است و با حضور پیوسته و اثربخش در دریاهای آزاد، در مقیاس جهانی عمل می‌کند.

‎وی در پایان خاطرنشان کرد: در این فرآیند همزمان با برگزاری رزمایش‌های تخصصی، رزمایش‌های بزرگ دریایی و رزمایش‌های مشترک، قدرت دفاعی و توان بازدارندگی کشور در دریا ارتقا داده شده و توانایی جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت مناطق دریایی تحت حاکمیت و همکاری با کشورهای دوست و همسایه به اثبات رسیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول