اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خوزستان

سید علیرضا شریفی

آقای کلانتری، دعاکنید سیل هم برای پرآب شدن کویر بیاید

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست رو گذشته در حاشیه نخستین اجلاس ملی گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی با موضوع آلودگی هوا گفت: دعا کنید باد بیاید تا آلودگی‌ها را ببرد.

آقای کلانتری، دعاکنید سیل هم برای پرآب شدن کویر بیاید

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست رو گذشته در حاشیه نخستین اجلاس ملی گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی با موضوع آلودگی هوا گفت: دعا کنید باد بیاید تا آلودگی‌ها را ببرد.

این در حالی است که کلانتری هفته گذشته در نامه‌ای محرمانه به معاون اول رئیس جمهور نوشته بود که خوزستان 3 میلیارد متر مکعب آب مازاد دارد. حاشیه‌های به وجود آمده پس از علنی شدن این نامه سبب شد که کلانتری در مصاحبه‌ای بگوید: مسائل زیست محیطی خوزستان مانند تالاب‌ها، گرد و خاک و کارون از اولویت‌های رئیس جمهور است و براساس بررسی ما عدم تخصیص حقابه‌های زیست محیطی یکی از عوامل اصلی بروز مشکلات در این حوزه است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با تأئید موضوع کم آبی کارون از دست رفتن توانایی خود پالایی این رودخانه عنوان می‌کند: از یک طرف آب در کشاورزی خوزستان هدر می‌رود و از یک طرف حقابه محیط زیست تأمین نمی‌شود. خوزستانی‌های عزیز از یک طرف می‌گویند ریزگردهای ما را مهار کنید، کارون و تالاب‌ها را احیا کنید و از یک طرف می‌گویند آب را نمی‌دهیم به شما، البته آب وجود دارد. ما نوشتیم آب اضافی وجود دارد و شما باید پس از بررسی تصمیم گیری کنید. این تصمیم در راستای حفظ منافع خوزستان و حفظ محیط زیست این استان بود!.

وی افزود: ما گفتیم که خوزستانی‌ها با 1.6 میلیارد مترمکعب هرکاری می‌خواهند انجام بدهند، ما در خوزستان مشکل کمیت آب نداریم بلکه مشکل مدیریت آب داریم.

اظهارات سراسر تناقض کلانتری را اگر کنار هم بگذاریم می‌بینیم که در یک موضع فرار به جلو می‌گوید خوزستان 3 میلیارد مترمکعب آب مازاد دارد که رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست نصف این آب‌ها را برای توجیه انتقال غیرعلمی و غیرکارشناسی سالانه یک میلیارد مترمکعب به خوزستانی‌ها می‌بخشد.

همچنین کلانتری معتقد است که خوزستانی‌ها باید به خاطر نامه محرمانه انتقال آب از او تشکر کنند چرا که با این اقدام منافع خوزستان را حفظ کرده است. رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با لحنی معامله‌ای می‌گوید برای حل مشکل ریزگردهای خوزستان، خوزستانی‌ها باید انتقال آب را بپذیرند!. این در حالی است که کانون‌های ریزگرد خوزستان به دلیل تأمین نشدن حقابه زمین‌های کشاورزی و تالاب‌ها به وجود امدند.

نکته قابل تأمل دیگر این است که دولت قبل از انتخابات ریاست جمهوری ادعای احیای 85 درصدی تالاب هورالعظیم و تالاب شادگان را دارد و حالا بعد از انتخابات کلانتری می‌گوید که حقابه تالاب‌ها تأمین نشده است. بررسی این ادعای کلانتری قابل تأمل است چرا که باید مشخص شود که وزارت نیروی دولت یازدهم با همکاری سازمان حفاظت از محیط زیست با حقابه تالاب‌های خوزستان چه کرده‌اند.

جدا از اظهارات غیرکارشناسی کلانتری درباره آلودگی هوا و انتقال آب‌های خوزستان باید گفت که آقای کلانتری همان‌طور که برای حل آلودگی هوا باید دعا کنیم شما هم دعا کنید که سیل بیاید و کویرهای کشور را به دریا و رودخانه تبدیل کند تا کشور برای حفاظت از محیط زیست به جای یک سازمان عریض و طویل و ناکارآمد فقط دست به دعا ببرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول