اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس:

نمی‌خواهند درآمد هدفمندی‌ یارانه‌ها در لایحه بودجه آورده شود/ عدم شفافیت درآمد برای چیست؟

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه از مبلغ 110 هزار میلیارد تومان که قابل پیش‌بینی است فقط 33 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه آمده، گفت: باید بررسی شود عدم شفافیت درآمد هدفمندی یارانه‌ها چیست.

نمی‌خواهند درآمد هدفمندی‌ یارانه‌ها در لایحه بودجه آورده شود/ عدم شفافیت درآمد برای چیست؟

حمیدرضا حاجی‌بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در بودجه 97 منابع درآمدی شفاف نیست، اظهار کرد: یکی از این موارد عدم شفافیت، باز نکردن جعبه سیاه درآمدهای هدفمندی یارانه‌هاست.

وی با بیان اینکه درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها باید کاملا روشن شود و در منابع عمومی بودجه دولت  لحاظ گردد، گفت: اگر در سال آینده قیمت حامل‌های انرژی افزایش یابد؛ بر اساس ماده 18 لایحه بودجه دولت، 17 هزار و 400 میلیارد تومان درآمد بر درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها اضافه می‌شود.

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت ارز و احتمال افزایش قیمت آن به حدود 3 هزار و 900 تومان، پیش‌بینی می‌شود این عدد تا 110 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وی اظهار داشت: براساس اصل 53 قانون اساسی تمام دریافت‌های دولت در حساب‌های خزانه‌داری کل متمرکز و در حدود اعتبارات مصوب در حد قانون انجام می‌شود.

حاجی‌بابایی تاکید کرد: بنابراین با توجه به ماده 39 قانون برنامه ششم؛ دولت باید همه درآمدهای ناشی از هدفمندی یارانه‌ها را به حساب خزانه‌داری کل واریز کرده و در لایحه بودجه سالانه به مجلس ارائه کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه از مبلغ 110 هزار میلیارد تومان که قابل پیش‌بینی است فقط 33 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه آمده است، گفت: باید بررسی شود عدم شفافیت درآمد هدفمندی یارانه‌ها چیست؟ چرا نمی‌خواهند این درآمد در لایحه بودجه آورده شود؟ آیا شفاف شدن درآمدها مهمتر از این همه تلاش برای حذف یارانه‌ها نیست؟ اگر چه کسی مخالف حذف یارانه پولدارها نیست.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول