اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اوزان منهای 60 و 67 کیلوگرم صورت گرفت

2 کاراته‌کای قم در جمع برترین‌های نیم‌فصل سوپر لیگ ایران

دو کاراته‌کای مطرح استان قم در رنکینگ فدراسیون کاراته جزء برترین‌های نیم‌فصل نخست مسابقات سوپر لیگ کاراته باشگاه‌های کشور قرار گرفتند.

2 کاراته‌کای قم در جمع برترین‌های نیم‌فصل سوپر لیگ ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کاراته به عنوان یکی از پرطرفدارترین رشته‌های رزمی و جزو ورز‌ش‌های پرافتخار استان قم در میادین کشوری، بین‌المللی، آسیایی، جهانی، جام جهانی، بازی‌های آسیایی و دیگر میادین معتبر این رشته، امسال نماینده‌ای از قم در سوپر لیگ باشگاه‌های کشور ندارد.

رقابت‌های سوپر لیگ بالاترین سطح مسابقات باشگاهی کاراته ایران به شمار می‌رود اما بعد از سال 1393 که تیمی به نام آذرخودرو نوین قم در آن حضور داشت و با هدایت غلامرضا دباغیان و حضور جمع زیادی از بهترین‌های کاراته ایران به مقام قهرمانی دست یافت، قم در سوپر لیگ غایب است.

با وجود اینکه کاراته قم سرشار از استعدادها و قهرمانان نام‌دار در بخش کومیته و نخبه‌های آینده‌دار در بخش کاتاست اما در تمام سال‌های فعالیت این رشته، مشکلات مالی بزرگ‌ترین دغدغه اهالی کاراته قم برای داشتن یک تیم منسجم و مقتدر در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی کاراته ایران بوده است.

در فصل 1396 سوپر لیگ کاراته ایران اکثر کاراته‌کاهای مطرح قمی در ترکیب دیگر تیم‌های باشگاهی ایران به میدان می‌روند، در حالی که اگر وحدت و همدلی بیشتری در بین اهالی کاراته قم وجود داشت، قطعاً قمی‌ها صاحب یک تیم مدعی و پرقدرت در این پیکارها بودند.

اکنون که تازه‌ترین رنکینگ برترین‌های سوپر لیگ کاراته در پایان مسابقات نیم‌فصل 1396 اعلام شده، یکی از بهترین‌های یک دهه اخیر کاراته قم یعنی محمد شایگان در صدر چهره‌های شاخص وزن منهای 60 کیلوگرم قرار دارد، کاراته‌کایی که از رده‌های سنی پایه به خوبی رشد کرده و اکنون چهره‌ای باتجربه به شمار می‌رود.

در پایان نیم‌فصل نخست سوپر لیگ کاراته باشگاه‌های کشور که با قهرمانی تیم دانشگاه آزاد همراه بود، سازمان لیگ فدراسیون رنکینگ کاراته‌کاها در دو بخش کاتا و کومیته را اعلام کرد که بر این اساس در وزن منهای 60 کیلوگرم، محمد شایگان کاراته‌کای قمی تیم پاس با کسب 160 امتیاز در رده نخست قرار دارد، مصطفی روستا از تیم گوجوریو سی واکای تهران با 121 امتیاز و میثم ادهمی از تیم رعد پدافند خاتم‌الانبیا (ص) با 117 امتیاز به ترتیب دوم و سوم هستند.

همچنین سعید علی‌پور دیگر چهره شاخص کاراته قم که در وزن 67 کیلوگرم برای تیم بیمه تعاون مبارزه می‌کند بعد از هامون درفشی پور کاراته‌کای 180 امتیازی تیم دانشگاه آزاد اسلامی با کسب 98 امتیاز در رتبه دوم جای گرفته و علی گلابی از تیم رعد پدافند خاتم‌الانبیا (ص) با 95 امتیاز سوم است.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول