اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

رویترز:

خروج تدریجی از «توافق اوپک»قیمت نفت را به 65 دلار افزایش داد

قیمت نفت به دنبال تعهد عربستان و روسیه مبنی بر خروج تدریجی از توافق کاهش تولید، به نزدیکی بالاترین قیمت از سال 2015، بشکه‌ای 65.25 دلار رسید.

خروج تدریجی از «توافق اوپک»قیمت نفت را به 65 دلار افزایش داد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی به دنبال تعهد عربستان و روسیه مبنی بر اینکه هرگونه خروج از توافق کاهش تولید تدریجی خواهد بود، به نزدیکی بالاترین قیمت از سال 2015 رسید.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 35 سنت افزایش 65.25 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 11 سنت افزایش 58.47 دلار در هر بشکه معامله شد.

به علت نزدیک شدن تعطیلات کریسمس، نقدینگی در بازار کم بود چراکه تاجران در آستانه شروع شدن تعطیلات، معاملات را متوقف کردند.

اسکات شلتون، دلال بازار در کارولینای شمالی گفت: «من فکر می کنم در مجموع بازار متوازن شده است اما با توجه به ادامه افزایش قیمت‌ها، ریسک افزایشی برای نفت برنت هنوز وجود دارد.»

قیمت نفت خام در سال گذشته با پشتوانه کاهش تولید اوپک، روسیه و دیگر تولیدکنندگان بهبود یافته و به کاهش ذخایر جهانی کمک کرده است.

الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه به رویترز گفت اوپک و روسیه به ارامی از این توافق خارج می‌شوند. احتمالا به شکلی کاهش را تمدید می‌کنند که از ایجاد نوعی مازاد جدید در بازار جلوگیری شود.

نوآک افزود: «اجماعی میان وزرای نفت وجود دارد که باید مانع از فزونی عرضه در بازار تازمان خروج از توافق باید شویم.»

خالد الفالیح، وزیر انرژی عربستان گفت در مورد تغییرات در این توافق اکنون زود است بحث کنیم چراکه بعید است تا نیمه دوم سال 2018 بازار متوازن شود.

توافق اوپک از ژانویه امسال عرضه نفت را کاهش داد و تا پایان سال آینده میلادی ادامه خواهد داشت. این کاهش تولید، ذخایر نفت جهان را کم کرد و قیمت نفت برنت را بیش از 45 درصد از ژوئن امسال افزایش داد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول