اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قزوین

برای حضور قزوین در نمایشگاه بغداد و اوکراین

موافقت اولیه ایجاد شرکت مدیریت صادرات قزوین از سازمان توسعه تجارت أخذ شد/ صادرات 512 میلیون دلار کالا به کشورهای همسایه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: موافقت اولیه ایجاد شرکت مدیریت صادرات از استان قزوین از سازمان توسعه تجارت ایران برای حضور در نمایشگاه بغداد و اوکراین جهت بازاریابی محصولات صادراتی استان أخذ شد.

موافقت اولیه ایجاد شرکت مدیریت صادرات قزوین از سازمان توسعه تجارت أخذ شد/ صادرات 512 میلیون دلار کالا به کشورهای همسایه

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی پرزحمت در نهمین کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین که ظهر امروز به ریاست منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استاندار قزوین در در دفتر معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: این کارگروه با هدف ارائه گزارشی از عملکرد تجارت استان، بررسی موانع و مشکلات صادرکنندگان استان و پیگیری پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان از محل صندوق توسعه ملی و غیره برگزار شده است.

وی ادامه داد: موافقت اولیه ایجاد شرکت مدیریت صادرات از استان قزوین از سازمان توسعه تجارت ایران برای حضور در نمایشگاه بغداد و اوکراین جهت بازاریابی محصولات صادراتی استان أخذ شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اضافه کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری در مجموع 512 میلیون دلار به وزن 530 هزار تن کالا از قزوین از طریق گمرکات کل کشور به خارج از کشور به کشورهای عراق، ترکیه، امارات، افغانستان و غیره صادر شده است.

پرزحمت با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی سال جدید در راستای توسعه صادرات غیرنفتی استان تصریح کرد: در این خصوص هشت جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان با حضور صادرکنندگان به منظور بررسی و رفع موانع و مشکلات صادرات برگزار شده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: پیگیری پرداخت تسهیلات صادراتی از محل صندوق توسعه ملی از دیگر برنامه‌های در دستور کار این سازمان است که به جدیت آن را پیگیری می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از اعزام هیأت تجاری بازاریابی به کشور اوکراین همزمان با برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: برگزاری پاویون استان در نمایشگاه اختصاصی در کشور توسط شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین برگزار شد.

پرزحمت به برگزاری میز کشوری توسعه صادرات محصولات شوینده با محوریت استان قزوین اشاره کرد و افزود: همچنین برگزاری میز کشوری توسعه صادرات کشمش با محوریت استان برگزار شد.

وی توضیح داد: پیگیری برگزاری سیم، کابل و شیشه در استان قزوین با توجه به واگذاری مسؤولیت برگزاری این میزها توسط سازمان توسعه تجارت ایران به استان قزوین صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به میزان تحقق هدف‌گذاری صادرات استان متذکر شد: با توجه به ابلاغ 396 میلیون دلار هدف‌گذاری صادرات استان توسط سازمان توسعه تجارت برای سال جاری، استان قزوین با صادرات 346 میلیون دلار از گمرک استان طی هشت ماهه سال جاری توانسته است 87درصد هدف‌گذاری را محقق کند.

پرزحمت یادآور شد: اگر صادرات استان از تمام گمرکات را مدنظر قرار دهیم، بیش از 100 درصد هدف‌گذاری ابلاغ محقق شده است.

انتهای پیام/77037/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول