اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش گنبدکاووس:

شورای معلمان در مدارس احیا و فعال می‌شود/ انجمن اولیا مدارس تخصصی و کاربردی خواهد شد

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش گنبدکاووس با اشاره به لزوم همفکری و مشورت در تصمیمات مدیریتی مدارس، گفت: شورای معلمان در مدارس گنبدکاووس احیا و فعال خواهد شد.

شورای معلمان در مدارس احیا و فعال می‌شود/ انجمن اولیا مدارس تخصصی و کاربردی خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حمیدرضا دزیانی صبح امروز در نشست راهبران آموزشی مدارس شهرستان گنبدکاووس که در سالن کنفرانس تالار رفاهی فرهنگیان این شهرستان با محوریت ارائه گزارش سه ماهه عملکرد راهبران آموزشی برگزار شد، با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت شورای معلمان در مدارس، اظهار کرد: این ظرفیت بزرگ و اثرگذار باید در مدارس احیا شده و با فعال‌سازی جدی این شورا بخشی از مشکلات آموزشی مدرسه در همان شورا مطرح و با کمک معلمان مرتفع شود.

وی راه‌اندازی و حمایت از شورای معلمان در مدارس را نماد تدبیر، آزاد اندیشی و احترام به کرامت انسانی از سوی مدیران این مدارس دانست و افزود: با راه‌اندازی شورای معلمان به شکل صحیح و در مسیر پیشرفت مدرسه، مدیران می‌توانند با تکیه بر تجربه و توان تخصصی این شورا که تجمیع تجربه سالیان دراز معلمان مدرسه است کارکردهای مدرسه را به خوبی تقویت کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش گنبدکاووس با تاکید بر اینکه شورای معلمان به عنوان یک نهاد درونی و آشنا با مشکلات مدارس می‌تواند موجب تصمیم‌گیری‌هایی مبتنی بر مشورت در مدارس باشد، خاطرنشان کرد: مدیریت مبتنی بر مشارکت‌جویی می‌تواند مدرسه را در رسیدن به اهداف متعالی آموزشی و تربیتی یاری کند.

دزیانی تلاش جهت جلب مشارکت فکری و عملی معلمان در برنامه‌ریزی مدیران در قالب شورای معلمان را یکی از ویژگی‌های مدرسه فعال و اثرگذار دانست و ادامه داد: در سال‌های اخیر شاهد اقدامات مثبتی در این زمینه بوده‌ایم اما قطعا تا رسیدن به نقطه اوج و کمال در این حوزه فاصله بسیاری داریم.

وی با اشاره به اینکه نکات بسیار مهمی را از عوامل تأثیرگذار بر تشکیل شورای معلمان می‌توان یافت که از سوی صاحب‌نظران و مدیران مجرب قابل تأمل و بررسی بیشتر باشد، تصریح کرد: در پازل عملکردی مدرسه بدون شک تکمیل کننده شورای معلمان انجمن اولیا است که تعامل این دو گروه با یکدیگر می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن و سرشار از موفقیت برای مدارس باشد.

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش گنبدکاووس با بیان اینکه در انجمن اولیا نیز باید تلاش شود کار گروه‌های تخصصی ایجاد کنیم، اضافه کرد: هدف ما از تشکیل انجمن‌های تخصصی و کارآمد در آموزشگاه‌های سطح استان گلستان بهره‌گیری و استفاده از تخصص‌ها و مهارت‌های والدین برای ارتقای سطح فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در مدارس است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول