اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد

فعالیت 318 مرکز مشاوره خانواده در کشور

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از وجود ۳۱۸ مرکز مشاوره و راهنمایی خانواده در سراسر کشور و فعالیت 900 مشاور در آن خبر داد.

فعالیت 318 مرکز مشاوره خانواده در کشور

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، دوره آموزشی چهار روزه مدیران و مشاوران مراکز مشاوره و راهنمایی خانواده سراسر کشور در اردوگاه فرهنگی و تربیتی شهید باهنر تهران برگزار شد.

نور علی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی چشم امیدشان به آموزش و پرورش است و امید آموزش و پرورش به مراکز راهنمایی و مشاوره است.

وی گفت: در آینده به سمتی پیش می‌رویم که امور مشاوره‌ای به صورت تخصصی باید پیگیری شود.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش آشنایی و توانمند سازی مدیران و مشاوران مراکز راهنمایی و مشاوره را از اهداف برگزاری این دوره چهار روزه برشمرد و خاطر نشان کرد: در این دوره که اغلب به صورت کارگاهی برگزار می‌شود، شرکت کنندگان با روش‌های نوین مشاوره‌ای و نحوه افزایش قدرت تشخیص اختلالات و آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آن آشنا می‌شوند و به مهارت‌هایی که بتوانند در پیشگیری از انواع آسیب‌ها مؤثر باشند، تجهیز می‌شوند.

عباسپور از وجود 318 مرکز  مشاوره در سراسر کشور  خبر داد و تصریح کرد: 900 مشاور در این مراکز فعالیت می‌کنند که از بین آنها 230 نفر انتخاب و برای شرکت در این دوره دعوت شده‌اند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره با موضوعاتی از جمله ابزار‌های تشخیص اختلالات،کاربست رویکرد علوم شناختی در مشاوره، کاربست نظریه  انتخاب در روابط والدین و فرزندان و همچنین در کاربست رویکرد act (آسیب شناسی) آشنا می‌شوند و در نهایت در آزمون خروجی شرکت می‌کنند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش صدور مجوز تأسیس مراکز راهنمایی و مشاوره را تنها از اختیارات انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: اغلب مراکز راهنمایی و مشاوره در مناطق محروم مستقر است و با توجه به سیاست افزایش این مراکز به طور متوسط در سال‌های اخیر ماهیانه 3 مرکز به مراکز راهنمایی و مشاوره موجود افزوده شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول