اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در سایه حمایت‌های امارات

شورای انتقالی جنوب یمن، بزودی وزیر دفاع معرفی می‌کند

شورای انتقالی جنوب یمن به پشتوانه امارات، ضمن انتخاب رئیس پارلمان از انتخاب وزیر دفاع خود طی چند روز آینده خبر داد.

شورای انتقالی جنوب یمن، بزودی وزیر دفاع معرفی می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عیدروس الزبیدی» رئیس شورای موسوم به «شورای انتقالی جنوب یمن» که دولت امارات از آن حمایت می‌‌کند، طی نشستی «احمد بن بریک» استاندار سابق «حضرموت» و عضو این شورا را به عنوان رئیس مجمع عمومی (پارلمان)، انتخاب  و «انیس لقمان» را معاون وی و قاضی «حسین زین السقاف» را مخبر این پارلمان معرفی کرد.

به نوشته پایگاه خبری «الخبر الیمنی»، در این نشست، «هانی بن بریک» معاون رئیس شورای انتقالی جنوبی‌ها، از تشکیل نهادی به نام وزارت دفاع طی روزهای آینده خبر داد.

وی در نخستین نشست مجمع ملی عمومی تحت نظارت شورای انتقالی جنوب یمن، اظهار داشت که این شورا از تشکیل وزارت دفاع جنوب یمن خبر می‌دهد و وزیری نیز برای تصدی این پست، معرفی خواهد کرد زیرا شورای انتقالی نیازی به تشکیل شورای نظامی در شرایط کنونی، نمی‌بیند.

از سوی دیگر، «مختار الرحبی» رئیس‌دفتر سابق «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن و مشاور کنونی وزیر اطلاع‌رسانی درباره  این اظهارات بن‌بریک گفت: وزیر برکنار شده و تحت تعقیبی که در مقابل رئیس‌جمهور سوگند یاد کرده بود، این سوگند را شکست و به آن خیانت کرد و از اطاعت ولی امر خارج شد به همین دلیل، به هیچ وجه سوگند او ارزشی ندارد.

وی در صفحه توییترش نوشت: ما از کشورهای حاشیه خلیج [فارس] انتظار داریم که اسم هانی بریک را در فهرست تروریست‌ها و حامیان تروریسم قرار دهد. زیرا این کشورها، پیش از این «ابوالعباس» فرمانده گردانهای سلفی ابوالعباس را در تعز (جنوب غرب یمن) در فهرست تروریسم قرار داده بودند. بن بریک و ابوالعباس هر دو در یک مکتبند.

عبدربه منصور هادی، در می گذشته، هانی بن بریک را از پست وزیر مشاوری خود خلع کرده بود و وی را به دستگاه قضایی کشور، ارجاع داده بود.

انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول