اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قم

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم:

ورود تکنولوژی در زندگی بشر تولید پسماند را افزایش داده است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قم گفت: پیشرفت تکنولوژی و ورود آن به زندگی بشر سبب شده است تولید پسماند افزایش پیدا کند.

ورود تکنولوژی در زندگی بشر تولید پسماند را افزایش داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند استان قم، حجت الاسلام محمرضا نجاریان زاده در کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم مدیریت پسماند ویژه مسئولان هیئات مذهبی بانوان استان قم، در سخنانی با اشاره به سرعت بالای ورود تکنولوژی به زندگی انسان اظهار کرد: ورود تکنولوژی در زندگی انسان سبب افزایش دورریزهایی شده است که خود عامل جدی در به خطر انداختن سلامت بشر است.

وی با اشاره به خطرات انواع پسماندها گفت: دورریز وسایل صوتی و تصویری که روز به روز بر تعداد آن‌ها در زندگی روزانه ما افزوده می‌شود، خطرات جدی زیست محیطی به دنبال دارد که بر روی سلامت زندگی انسان‌ها تأثیر مستقیم و غیر مستقیم می‌گذارند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: زباله‌های الکترونیک که در کشورهای مختلف تبدیل به نوعی دغدغه شده‌اند، با توجه به اینکه در ساختار آن‌ها، فلزات سنگینی مانند آهن و قلع و ... می‌تواند برای خاک، آب و همچنین سلامتی انسان مشکلات متعددی را به همراه داشته باشد.

به گفته حجت الاسلام نجاریان زاده، پسماندهای الکترونیکی به شدت در سراسر کشور در حال افزایش بوده و عواقب جدی برای سلامت انسان و محیط زیست در پی خواهد داشت و این به دلیل آن است که با افزایش درآمدها مردم تمایل بیشتری به خرید گوشی‌های هوشمند و قطعات الکترونیکی مختلف دارند و این امر سبب انباشته شدن انبوهی از زباله‌های الکترونیکی شده است.

وی با اشاره به حضور مسئولان هیئات مذهبی بانوان در کارگاه آموزشی، برگزاری این قبیل برنامه‌ها را به منظور تقویت بنیه آگاهی و علمی این افراد مفید ارزیابی کرد و گفت: شرکت افراد در این کارگاه‌ها علاوه بر آگاهی بخشی به خود فرد به دلیل ارتباط این افراد با دیگران تأثیر بسزایی در کاهش تولید پسماند خواهد داشت .

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول