اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گیلان

بسکتبال 3 نفره رشته المپیکی شده است؛

شادی عادلی در گفت‌وگو با فارس: بیشترین فعالیت‌های ثبت‌شده بسکتبال 3 نفره توسط گیلانی‌ها در کشور

چندی پیش مسابقات بسکتبال سه‌نفره بانوان پیشکسوت ایران در تهران برگزار شد و متأسفانه تیم بانوان گیلان بنا به دلایل نامعلومی نتوانست در این مسابقات شرکت کند ولی از خانم شادی عادلی مسئول بسکتبال سه‌نفره بانوان گیلان در مراسم اختتامیه این بازی‌ها به‌عنوان فعال‌ترین مسئول بسکتبال ۳ نفره کشور تقدیر شد تا افتخار بزرگی نصیب بسکتبال گیلان شود.

شادی عادلی در گفت‌وگو با فارس: بیشترین فعالیت‌های ثبت‌شده بسکتبال 3 نفره توسط گیلانی‌ها در کشور

شادی عادلی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در رشت با بیان اینکه گیلان با ثبت ۹ ایونت رسمی، بیشترین تعداد ایونت رسمی ثبت‌شده توسط مسئولین بسکتبال ۳ نفره استان‌ها را دارد اظهار کرد: ایونت های ثبت‌شده توسط گیلان به رنکینگ جهانی ایران کمک شایانی کرده است و هم‌اکنون فیبا نظر بسیار مساعدی به بسکتبال ۳ نفره بانوان ایران دارد.

وی گفت: از اسفندماه سال ۹۴ تاکنون بیش از ۳۰ رویداد بسکتبال ۳ نفره در اقصی نقاط گیلان برگزارشده است که ۹ رویداد را در تابستان و پاییز امسال به ثبت رسمی در سایت فدراسیون جهانی بسکتبال رساندیم.

عادلی با بیان اینکه برای ترویج بسکتبال 3 نفره به اقصی نقاط استان سفر می‌کند افزود: رشت، صومعه‌سرا، لاهیجان و انزلی با توجه به حضور مربیانشان در اولین جلسه توجیهی بسکتبال ۳ نفره در سال ۹۴ و همچنین فعال بودن تیم‌های بسکتبال ۵ نفره، در بسکتبال ۳ نفره نیز فعال بوده‌اند.

وی با اشاره به المپیکی شدن این رشته تصریح کرد: بسکتبال ۳ نفره برای اولین بار در المپیک 2020 توکیو به رشته‌های المپیکی اضافه می‌شود و ازاین‌جهت هدف کمیته بسکتبال ۳ نفره استان گیلان ترویج و تقویت هرچه بیشتر این رشته ورزشی المپیکی است.

 عادلی با بیان اینکه قصد دارد لیگ بسکتبال 3 نفره در سطح استان برگزار کند گفت: پس‌ازاینکه اقدام به برگزاری لیگ کردیم قصد برگزاری مسابقات کشوری به میزبانی گیلان و همچنین یک ایونت بین‌المللی را داریم. ایونتی که همانند جام خزر در شطرنج هرساله به میزبانی گیلان با حضور تیم‌های خارجی برگزار شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول