اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد

لزوم هزینه‌کرد منابع در چارچوب قانون/ کمبود اعتبارات بزرگترین مانع تداوم اجرای طرح تحول

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:‌ تفاوت در آمار و ارقام بیمه شده‌ها، نبود گایدلاین و راهنمایی بالینی و همپوشانی بیمه ها ازجمله مواردی است که در اقیانوس درمان مشکلاتی را به وجود آورد.

لزوم هزینه‌کرد منابع در چارچوب قانون/ کمبود اعتبارات بزرگترین مانع تداوم اجرای طرح تحول

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، محمدحسین قربانی درخصوص اظهارات معاون اول رییس جمهور مبنی براینکه طرح تحول سلامت با چالش ها و آسیب هایی روبه رو شده است، گفت:‌ با توجه به تاکیدات رییس جمهور و انتظارات به وجود آمده برای مردم در مسیر اجرای طرح تحول سلامت، اظهارات معاون اول رییس جمهور درخصوص عدم تخصیص منابع و یا به تعبیری عدم هزینه کرد منابع درجهت قانونی خود است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی افزود:‌ به طورحتم طرح تحول سلامت راه برگشت نداشته و الزاما باید مسیر خود را ادامه دهد، البته طبق انتظارات طرح باید درچارچوب قانون اجرایی شود؛ البته الزامات قانونی نیز برای تامین منابع اجرای طرح و توزیع اعتبارات مشخص است، اگر در همین چارچوب گام برداشته و منابع مصوب در قانون برنامه ششم و بودجه سال 97 تحقق پیدا کنه اجرای طرح مشکلی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه 10 درصد هدفمندی، یک درصد ارزش افزوده، 2 هزار میلیارد تومان برای پزشک خانواده و مالیات حاصل فروش کالاهای آسیب رسان باید به شکل کامل برای حوزه سلامت تحقق پیدا کند، تصریح کرد:‌ اگر منابع در چارچوب موازین قانونی هزینه شود، نگرانی دراجرای طرح تحول وجود نخواهد داشت؛ متاسفانه ردیف های مشخص دراجرای طرح تحول اختصاص پیدا نکرده به ناچار درحوزه اجرا جابه جایی اعتبارات صورت گرفته است.

قربانی با اشاره به اینکه جابه جایی منابع درحوزه سلامت مشکلاتی را به وجود خواهد آورد، گفت:‌ به عنوان مثال بیمه سلامت سالیان متمادی بالغ بر8 هزار میلیارد تومان زیان انباشه داشته و باید بررسی کرد چرا چنین کمبودهایی به وجود آمده است، قطعا تفاوت در آمار و ارقام بیمه شده ها، نبود گایدلاین و راهنمایی بالینی و همپوشانی بیمه ها ازجمله مواردی است که در اقیانوس درمان مشکلاتی را به وجود آورد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول