اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هرمزگان

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد هرمزگان:

دولت برای جبران و بازپرداخت سرمایه‌های مردم چاره‌اندیشی کند

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد هرمزگان با تأکید بر ضرورت پرداخت بدهی‌های مؤسسات مالی اعتباری غیرمجاز به مردم گفت: دولت به سرعت برای جبران و بازپرداخت سرمایه‌های مردم چاره‌اندیشی کند و آرامش را به بازار سرمایه کشور بازگرداند.

دولت برای جبران و بازپرداخت سرمایه‌های مردم چاره‌اندیشی کند

حجت‌الاسلام حسن زارعی درگفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس، با اشاره به بدهی‌های مؤسسات مالی اعتباری غیرمجاز به مردم، اظهارداشت: به طور حتم می‌توان گفت که بزرگ‌ترین راهکار توسعه نظام بانکی در جامعه، دمیدن روحیه اعتماد به سرمایه‌گذاری مردم در نظام بانکی کشور است.

وی افزود: مجوزهای بی‌پایه و اساس و عدم تنظیم قوانین موضوع متناسب با ارائه مجوز به بعضی از صندوق‌های مختلف و مؤسسات اعتباری و همچنین عدم نظارت قوی بانک مرکزی و نهادهای نظارتی باعث شد تا سرمایه‌های عمومی مردم در دستان افراد ناصالح قرار گیرد و از توانمندی انتفاع و بهره‌دهی و بهره‌رسانی مشروع و عرفی خارج شود.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد هرمزگان تصریح کرد: مایه تأسف است که پس از گذشت نزدیک به چهار دهه از عمر انقلاب‌اسلامی، مدیریت بانکی کشور به‌دلیل بی‌توجهی به این ضرورت، پایه‌های اعتماد ملی را دچار تردید در سرمایه‌گذاری کرده است.

زارعی گفت: در چنین شرایطی است که این ذهنیت منفی باعث ضربه‌پذیری نظام اقتصادی کشور شده و مردم به ضرورت تشکیل صندوق‌های محله‌ای روی آورده‌اند.

وی با تأکید بر ضرورت پرداخت بدهی‌های مؤسسات مالی اعتباری غیرمجاز به مردم گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه بانکداری بدون ربا و بر اساس اعتماد مردم به امانتداری نظام اسلامی محقق شده است.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد هرمزگان، بزرگ‌ترین چالش اقتصادی برای مردم و مسؤولان را بدهی‌های کلان مؤسسات به مردم و چوب حراج زدن به سرمایه‌های ملی عنوان کرد.

زارعی در پایان تأکید کرد: دولت باید به سرعت برای جبران و بازپرداخت سرمایه‌های مردم چاره‌اندیشی کند و آرامش را به بازار سرمایه کشور بازگرداند.

انتهای پیام/3421/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول