اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

آغاز حرکت قطار کانتینری از چین به ایران با عبور از قزاقستان و ترکمنستان

وزارت خارجه ترکمنستان از آغاز حرکت قطار کانتینری از چین به ایران با عبور از قزاقستان و ترکمنستان به ابتکار طرف ترکمن خبر داد.

آغاز حرکت قطار کانتینری از چین به ایران با عبور از قزاقستان و ترکمنستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌آباد، دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه ترکمنستان با صدور بیانیه مطبوعاتی از آغاز حرکت قطار کانتینری از چین به ایران با عبور از قزاقستان و ترکمنستان به ابتکار طرف ترکمنی خبر داد.

این قطار به ابتکار طرف ترکمنی برای اجرای سیاست خارجی «عشق‌آباد» برای تقویت و گسترش همکاری‌های چند جانبه در زمینه حمل و نقل و ترانزیت و اجرای عملی مقررات قطعنامه هفته پیش سازمان ملل به ابتکار ترکمنستان تحت عنوان «تقویت ارتباط بین تمام وسائل حمل و نقل جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار»  راه‌اندازی شده‌ است.

وزارت خارجه ترکمنستان همچنین در این زمینه براهمیت راه اندازی راه آهن بین المللی «قزاقستان-ترکمنستان –ایران» نیز تأکید کرده‌ است که پروژه‌های حمل و نقل ریلی مسیر راه آهن «چین- قزاقستان-ترکمنستان-ایران» به دالان و کلیدور منظمی تبدیل می‌شود.

از تاریخ 29 دسامبر سال 2017 میلادی قطاری از شهر «چانشا» مرکز ایالت «هونان» چین راه افتاده و از طریق خط ریلی «آلتین کوی» –«بولاشاک» قزاقستان و خط آهن ترکمنستان به مقصد «تهران» در حرکت است.

طول مسیر چانشا – تهران از طریق خاک قزاقستان و ترکمنستان بیش از ده هزار و 297 کیلومتر است و این قطار آزمایشی قرار است ظرف 14 روز به مقصد برسد که کوتاه ترین مسیر در مقایسه با حمل و نقل دریایی از نظر زمانی به شمار می‌رود.

حرکت این قطار کانتینری به ابتکار ترکمنستان و با هدف گسترش همکاری‌های حمل ونقل چندجانبه و نیز اجرای قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به ابتکار دولت ترکمنستان درباره تقویت همکاری در حوزه حمل و نقل برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار صادر شده، انجام می‌گیرد.

پروژه‌های حمل و نقل ریلی در مسیر چین – قزاقستان –ترکمنستان –ایران بطور جدی اجرا می‌شود و حرکت نخستین قطار باری در مسیر «اینچئوان» (چین )- تهران در ماه سپتامبر سال جاری انجام گرفت.

گفتنی است که خط راه آهن قزاقستان-ترکمنستان-ایران در اواخر سال 2014 میلادی با حضور سران کشورهای ذینفع افتتاح شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول