اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

طرح تغییرسازمان برنامه و بودجه به وزارت خانه

با تصویب ماده یک پیشنهادی کمیسیون برنامه و بودجه، سازمان برنامه و بودجه به وزارت برنامه و بودجه و سمت وزیر مشاور و سرپرست سازمان برنامه و بودجه به وزیر برنامه و بودجه تغییر می کند.

طرح تغییرسازمان برنامه و بودجه به وزارت خانه

رخدادهای13 دی 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: امروز اسلام سردمدار سیاست جهانی است و با موفقیت به پیش می رود.

 

  • آیت الله منتظری: کلیه نیروهای مسلح باید طرح های تازه ای برای جنگ ارائه دهند.

 

  • وزیر اطلاعات: هسته های گزینش باید افرادی مهذب و خالی از هوی و هوس باشند.

 

  • سازمان برنامه و بودجه با تصویب مجلس شورای اسلامی وزارتخانه شد.

 

آیت الله خامنه ای: امروز اسلام سردمدار سیاست جهانی است

آیت الله انواری نماینده استان هرمزگان در مجلس خبرگان به همراه نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی و جمعی از روحانیون استان هرمزگان با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار طی سخنانی ضمن تاکید بر مسئولیت خطیر روحانیون در خنثی کردن توطئه های دشمنان علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: مسئولیت طلبگی یعنی تبلیغ و کار اساسی برای جذب مردم به سمت اسلام باید هر چه بیشتر جدی گرفته شده و به تعلیمات دینی و اخلاقی بیشتر توجه شود.

رئیس جمهور با اشاره به آمیختگی سیاست با زندگی روزمره مردم افزود: امروز که اسلام سردمدار سیاست جهانی است و با موفقیت به پیش می رود لزوم هرچه بیشتر مزین شدن به اخلاق اسلامی بیش از پیش حس می شود که این از وظایف روحانیون است و باید در جهت گسترش و تعمیق آن همت گمارند. رئیس جمهور در پایان این دیدار بر فعالیت بیشتر روحانیون در کارهای علمی و جدی گرفتن درس و بحث طلبگی تاکید کردند.(1)

 

دیدار فرماندهان ارتش با آیت الله خامنه ای

فرماندهان لشکرها و تیپ های مستقل و مسئولان مراکز فرهنگی، آموزشی یگان های لجستیکی نیروی زمینی ارتش به همراه سرهنگ صیاد شیرازی فرمانده این نیرو با آیت الله منتظری دیدار و گفت و گو کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت: در چنین شرایطی که ملت فداکار ما آن همه از خود ایثار نشان می دهند و با توجه به گرفتاری و کمبودهایی که هست جبهه و پشت جبهه را گرم و با نشاط نگه داشته اند انتظاری که از نیروهای مسلح هست تحکیم هماهنگی و همگامی بین خود و بالابردن قدرت رزمی خود می باشد.

آیت الله منتظری افزود: برادران عزیز در جبهه تمام وقت خود را صرف شعار و امثال آن نکنند سعی کنند به افرادی که طرح و نظریه جنگی دارند میدان بدهند و زمینه رشد و مطالعه و اظهار نظر و طرح را برای مغزهای مختلف آماده سازند و بدانند که عبادت خدا فقط به نماز و دعا خواندن نیست بلکه همین که برادران ارتش و سپاه و بسیجی و ژاندارمری بنشینند و روی مسائل جنگ و جبهه ها با یکدیگر فکر کنند و طرح های جدیدی را ابتکار نمایند و یا سطح آموزش نظامی و رزمی را بالا ببرند همین کار بهترین عبادت است.(2)

 

ری شهری: در گزینش ها باید موازین اسلامی رعایت شود

سمینار سراسری هسته های گزینش کشور به مناسبت دومین سالگرد فرمان 8 ماده ای امام دیروز با سخنرانی آیت الله موسوی اردبیلی گشایش یافت. حجت الاسلام ری شهری وزیر اطلاعات دیروز در این سمینار گفت: اگر نظام اسلامی بخواهد رضایت مردم مسلمان را جلب بکند و نارضایتی را ریشه کن کند در نخستین قدم باید مجریان صالح و شایسته و به تعبیر پیامبر اسلام اصلح داشته باشد.

وزیر اطلاعات درباره شرایط موفقیت هسته های گزینش نیز گفت: نخستین شرط موفقیت این هسته ها این است که افراد خود این هسته ها مهذب و با تهذیب نفس باشند یا به عبارت دیگر بهترین گزینش ها و دقیق ترین گزینش ها در مورد خود هسته های گزینش هست چون خدای نکرده اگر یک هسته گزینش خودش گزینش نداشته باشد و از هوی و هوس وارسته نباشد چگونه می تواند افراد وابسته و شایسته را برای نظام اسلامی گزینش کند دومین شرط نیز رعایت موازین اسلامی است.(3)

 

 سازمان برنامه و بودجه وزارت خانه شد

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گزارش شور دوم کمیسیون های کار و امور اداری و استخدامی، بهداری و بهزیستی و برنامه بودجه در خصوص طرح قانونی تغییر سمت وزیر مشاور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به معاون نخست وزیر و دبیر کل سازمان برنامه و بودجه و وزیر مشاور و رئیس سازمان بهزیستی به وزیر بهزیستی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش در این زمینه با تصویب ماده یک پیشنهادی کمیسیون برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه به وزارت برنامه و بودجه و سمت وزیر مشاور و سرپرست سازمان برنامه و بودجه به وزیر برنامه و بودجه تغییر می کند.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 13 دی 63، ص 12
2. کیهان، 13 دی 63، ص 3
3. کیهان، 13 دی 63، ص 3
4. اطلاعات، 13 دی 63، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول