اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شلیک ۲ فروند موشک بالستیک یمن به مواضع شبه‏‎نظامیان سعودی

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله صبح امروز یک فروند موشک بالستیک «کوتاه بُرد» و یک فروند موشک بالستیک «قاهر ام۲» را به سمت اهداف نظامی ارتش و شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی شلیک کردند.

شلیک ۲ فروند موشک بالستیک یمن به مواضع شبه‏‎نظامیان سعودی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروهای یمنی صبح روز جمعه یک فروند موشک بالستیک کوتاه بُرد را به سمت پایگاه نظامی ارتش عربستان در منطقه «نجران» واقع در جنوب عربستان سعودی شلیک کردند.

یک منبع امنیتی یمن در همین ارتباط به المسیره گفته که این موشک بالستیک به سمت پایگاه «قوه الواجب» در نجران شلیک شده و دقیقا به هدف مورد نظر اصابت کرده است.

شبکه خبری المسیره ساعتی پس از شلیک این موشک گزارش داد که نیروهای موشکی ارتش یمن و انصارالله صبح امروز یک فروند موشک بالستیک دیگر از نوع «قاهر ام2» را به سمت محل تجمع شبه‎نظامیان ائتلاف سعودی در «سواحل غربی» یمن شلیک کردند.

در همین حال، خبرگزاری رسمی یمن «سبا» گزارش داد که نیروهای یمنی صبح امروز با شلیک یک فروند موشک «زلزال2» مواضع نظامیان سعودی و شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی و دولت مستعفی یمن را در جنوب منطقه «الموسم» در «جازان» واقع در جنوب عربستان منهدم کردند که در پی آن چندین نفر کشته و زخمی شدند.

شبکه اسکای‎نیوز به نقل از منابع نظامی سعودی مدعی شد که سامانه دفاعی موشکی عربستان، موشک بالستیک شلیک شده به سمت نجران را رهگیری و منهدم کرده است. 

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله پس از شلیک موشک بالستیک برکان اچ2 به سمت کاخ الیمامه در ریاض در تاریخ 19 دسامبر گذشته، اعلام کرده بودند که مرحله جدیدی از درگیری و مقابله با عربستان سعودی آغاز شده است.

بر اساس آخرین آمار، یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله در سال گذشته میلادی(2017)، 45 فروند موشک بالستیک را به عمق خاک عربستان و امارات و پایگاه‌‏های نظامی آنها و مزدوران ائتلاف سعودی از جمله سه فروند برکان 2، سه فروند موشک برکان 1، سه فروند موشک برکان اچ2 و سه موشک بالستیک زلزال شلیک کردند(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ح


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول