اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بوشهر

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان دشتی:

هفتمین جشنواره بازی‌های بومی محلی در شهرستان دشتی برگزار شد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دشتی گفت: هفتمین جشنواره بازی‌های بومی محلی شهرستان دشتی که با حضور ۱۴ گروه بومی محلی در قالب ۵ گروه دختر و ۹ گروه پسر در شهرستان دشتی برگزار شد.

هفتمین جشنواره بازی‌های بومی محلی در شهرستان دشتی برگزار شد

بهرام عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: هفتمین جشنواره بازی‌های بومی محلی شهرستان دشتی که با حضور ۱۴ گروه بومی محلی در قالب ۵ گروه دختر و ۹ گروه پسر در شهرستان دشتی برگزار شد.

وی افزود: بازی‌های بومی محلی علاوه بر آثار و مزیت‌های ورزشی از نظر علایق هنری، فرهنگی، تاریخی و گرایش‌ها مردم مناطق بهترین عامل تفریحات و سرگرمی‌های مفرح و سالم و سازنده در بین سنین مختلف است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان دشتی تصریح کرد: جشنواره بازی‌ها بومی و محلی بخشی از میراث فرهنگی تاریخ بشریت هستند که باید به‌ عنوان فرهنگ بومی این دیار از نسل گذشته به نسل جدید تبیین و حفظ و احیاء شوند.

وی ادامه داد: ایجاد روحیه همکاری، تقویت، مهارت، تمرکز حواس، روحیه ایثار، ایجاد رقابت سالم در نشانه‌گیری و بهبود سرعت عمل از اهداف مهم این جشنواره است.

عباسی عنوان کرد: در بازی‌های بومی محلی کودکان و بزرگ‌سالان که بیشترین وقت‌های اضافی خود را با آن سپری می‌کنند خود به یک نوع ورزش محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: بازی‌های بومی محلی از بازی‌های قدیمی و پرطرفدار در منطقه به شمار می‌رود و اکنون تبدیل به یکی از بازی‌ها و ورزش‌های ملی شده و در میان کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان با استقبال خوبی مواجه شده است.

انتهای پیام/40/ 3347

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول