اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گیلان

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با فارس خبر داد

دانشگاه گیلان 18 میلیارد تومان بدهکار است / کاهش 10درصدی بودجه دانشگاه‌های کشور در لایحه بودجه 97

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از کاهش 10 درصدی بودجه دانشگاه‌های کشور انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر حوزه پژوهش دانشگاه‌ها آسیب جدی دیده است.

دانشگاه گیلان 18 میلیارد تومان بدهکار است / کاهش 10درصدی بودجه دانشگاه‌های کشور در لایحه بودجه 97

جبار کوچکی نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به کاهش بودجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین عدم تخصیص حدود 50 درصدی بودجه دانشگاه‌ها در سال جاری اظهار کرد: دانشگاه گیلان حدود 18 میلیارد تومان بدهکار است و این بدهکاری شامل حقوق بازنشستگان، حق‌التدریسی‌ها و بخش‌های مختلف است.

وی بابیان اینکه چیزی از پایان سال نمانده و هنوز بودجه دانشگاه‌ها به‌صورت مطلوب تخصیص نیافته، افزود: دولت در لایحه بودجه سال 97 بودجه دانشگاه‌ها را حدود ده درصد کاهش داده است.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش بودجه عمرانی در دانشگاه‌های کشور گفت: حدود 40 درصد بودجه عمرانی دانشگاه‌ها در لایحه بودجه سال 97 کاهش‌یافته است.
 
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید برافزایش بودجه دانشگاه‌ها ازجمله دانشگاه گیلان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا بودجه عمرانی و پژوهشی دانشگاه را افزایش دهیم تا دانشگاه از مسیر پیشرفت عقب نماند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر اینکه کاهش بودجه دانشگاه‌ها ضرباتی را به جامعه وارد می‌کند، گفت: در حال حاضر حوزه پژوهش در دانشگاه‌ها آسیب جدی دیده است.

کوچکی نژاد با انتقاد از کاهش بودجه پژوهشی دانشگاه‌های کشور بیان کرد: کاهش بودجه‌های پژوهشی در دانشگاه منجر شده تا مشکلات عدیده‌ای در سطح دانشگاه‌ها به وجود بیاید که لازم بود دولت نگاه جدی در بودجه دانشگاه‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول