اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش در جمع خبرنگاران مطرح کرد

الزام شهرداری تهران برای تعیین مکان یا مکان‌هایی جهت اعتراضات مردمی/ عدم ساماندهی پارک حاشیه‌ای موجب افزایش ترافیک شده است

سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: در جلسه امروز شورای شهر تهران مصوب شد شهرداری تهران مکان یا مکان‌هایی را برای اعتراضات و تجمعات قانونی در شهر تهران طی بازه زمانی یک ماهه مشخص و اعلام کند.

الزام شهرداری تهران برای تعیین مکان یا مکان‌هایی جهت اعتراضات مردمی/ عدم ساماندهی پارک حاشیه‌ای موجب افزایش ترافیک شده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، علی اعطا در حاشیه سی و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش درباره مصوبات این جلسه در جمع خبرگزاران اظهارداشت: آخرین وضعیت عمارت مستوفی‌الممالک که مربوط به دوره قاجار می‌شود در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت چرا که این ملک وضعیت مناسبی ندارد. 

وی ادامه داد: خانه پدری تختی در معرض تخریب است و پیشنهاد داده شد با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این خانه به موزه تبدیل شود.

سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش ادامه داد: در جلسه امروز درباره زورخانه فولاد نیز مباحثی مطرح شد و مقرر گردید این زورخانه نیز مورد توجه میراث فرهنگی قرار بگیرد.

اعطا بیان داشت: در سی و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه عملیاتی در جهت ساماندهی فضاهای پارک حاشیه‌ای مطرح شد و با اکثریت آراء به تصویب رسید.

وی بیان داشت: 900 هزار فضای پارک حاشیه‌ای در تهران وجود دارد که 300 هزار پارک حاشیه‌ای در معابر اصلی و 600 هزار در معابر فرعی است.

وی بیان داشت: با ساماندهی پارک حاشیه‌ای شاهد کاهش آلودگی هوا در شهر تهران هستیم و در این بخش نیز باید از تکنولوژی روز و ابزارهای جدید استفاده کرد.

وی بیان داشت: عدم ساماندهی پارک حاشیه‌ای موجب شده است که 20 تا 25 درصد ترافیک شهر تهران افزایش یابد.

وی بیان داشت: شهرداری تهران موظف شد طی مهلت یک ماهه برنامه عملیاتی خود را برای ساماندهی پارک حاشیه‌ای به شورا ارائه دهد.

سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش افزود: در صحن علنی شورا طرح دیگری در حوزه مدیریت بحران مطرح و یک فوریت آن در دستور کار قرار گرفت و نهایتاً شهرداری ملزم شد پروژه‌های بزرگ عمرانی را با پیوست پدافند غیرعامل و مدیریت بحران انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: طرح دیگری مبنی بر الزام شهرداری تهران به تعیین مکان مناسب برای بیان اعتراضات به شیوه‌های قانونی مطرح شد و با 17 امضاء به هیأت رئیسه تقدیم شد.

وی ادامه داد: براساس اصل 27 قانون اساسی اجتماعاتی که مخل مبنای اسلامی نباشد با مجوزهای لازم باید برگزار شود.

وی بیان داشت: نهایتاً اعلام مکان یا مکان‌هایی برای تجمعات اعتراضی در شهر تهران به تصویب اعضای شورای شهر رسید و شهرداری تهران موظف شد طی بازه زمانی یک ماهه این مکان‌ها را اعلام کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول