اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

مدیر جهادکشاورزی گرگان:

کشاورزان، کودهای سرک، اوره و کلروپتاس را در مزارع خود استفاده کنند

مدیرجهادکشاورزی شهرستان گرگان گفت: به کشاورزان توصیه می‌کنیم که کودهای سرک، اوره و کلروپتاس را در دستور کار خود قرار دهند تا مقاومت گیاه در برابر تنش‌ها افزایش یابد.

کشاورزان، کودهای سرک، اوره و کلروپتاس را در مزارع خود استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عباسعلی سلیمانی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: به کشاورزان توصیه می‌کنیم که کودهای سرک، اوره و کلروپتاس را در دستور کار خود قرار دهند تا مقاومت گیاه در برابر تنش‌ها افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان از توصیه کارشناسان جهادکشاورزی استفاده کنند، تصریح کرد: با توجه به شرایط داشت مزارع گندم و جو به کشاورزان توصیه می‌شود که به موقع از مشورت کارشناسان پهنه جهادکشاورزی که در مزارع حضور دارند بهره‌مند شوند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گرگان با ابراز کرد: کشاورزان در مزارع خود کود سرک به همراه کود اوره و کود کلروپتاس را در دستور کار خود قرار دهند زیرا مقاومت گیاه را در برابر تنش ها افزایش می‌دهد.

سلیمانی با بیان اینکه کشاورزان در صورت نیاز مزارع خود را قارچ‌کش و سم‌پاشی کنند، خاطرنشان کرد: کشاورزان از نظرات کارشناسان پهنه بهره‌مند شوند و در صورت نیاز مزارع خود را قارچ‌کش و یا سم‌پاشی کنند تا شاهد عملکرد بالای محصولات کشاورزی باشیم.

وی تصریح کرد: کشاورزان با مشورت کلینیک گیاه پزشکی و کارشناسان پهنه گندم‌هایی که اکنون رشد خوبی دارند و به موقع کشت شدند حتما بازدید و رصد از مزارع را در دستور کار خود قرار دهند و در مقابل بیماری‌ها اگر نیاز به قارچ‌کش و سم‌پاشی دارند حتما این کار را انجام دهند تا مزارع گندم، کلزا و جوی خوبی را داشته باشیم و در بهار سال آینده شاهد عملکرد بالایی در اراضی کشاورزی باشیم.

وی از ارائه تسهیلات کم‌بهره ادوات کشاورزی به کشاورزان خبر داد و یادآور شد: با توجه به تسهیلاتی که دولت برای کشاورزان در اختیار ما گذاشته است و ما آن تسهیلات را در اختیار کشاورزان قرار دادیم کشاورزانی که علاقمند هستند از این تسهیلات کم‌بهره  ادوات کشاورزی بهره‌مند شوند می‌توانند به مراکز جهادکشاورزی شهرستان گرگان مراجعه کنند تا از این تسهیلات استفاده کنند.

انتهای پیام/30/83019  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول