اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

همپیمانان کُرد نخست‌وزیر عراق در انتخابات آتی چه کسانی‌اند؟

برخی منابع آگاه سیاسی و رسانه‌ای می‌گویند هر احتمالی در خصوص ائتلاف برخی احزاب کُرد با نخست‌وزیر عراق برای انتخابات آتی محتمل است.

همپیمانان کُرد نخست‌وزیر عراق در انتخابات آتی چه کسانی‌اند؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ریبوار کریم» سخنگوی حزب «همپیمانی برای دموکراتیک و عدالت» به ریاست «برهم صالح»، می‌گوید که این حزب، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق را تایید می‌کند.

وی در گفت‌وگو با «الغدپرس» عراق اظهار داشت که این حزب موافق اقدام مشترک است و در همین راستا نیز از تمام افراد خیرخواه در عراق و منطقه کردستان می‌خواهد که در جبهه‌ای واحد برای اقدام به منظور ایجاد یک رویکرد مشترک و شفاف بایستند تا عراق را از گردآب بحران‌ها و جنگ‌ها خارج کنند.

کریم درباره توافق و ائتلاف با حیدر العبادی یا «بافل طالبانی» فرزند رهبر پیشین اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) گفت: تاکنون در این راستا با افراد مشخصی گفت‌وگو نشده است اما راه برای این گفت‌وگوها باز است و می‌توان دیدگاه‌ها را بعد از انتخابات روشن ساخت. ما ایده کار با العبادی برای خروج از بحران‌ها را مطرح کردیم به ویژه پس از طرح او در مبارزه با فساد. لذا وی را تایید می‌کنیم. بافل نیز دوست رئیس حزب ماست اما در حزب رقیب قرار دارد اما ما به دنبال ایجاد سازوکاری مشترک هستیم.

از سوی دیگر، «بولا طالبانی» معاون دبیرکل حزب اتحادیه میهنی نیز اعلام کرد که درباره ائتلاف‌های سیاسی آتی میان کردها و بغداد، هر احتمالی وجود دارد.

وی درباره ائتلاف برهم صالح، بافل طالبانی و العبادی گفت: هر احتمالی وجود دارد و ما ائتلاف با العبادی را بعید نمی‌دانیم. بافل طالبانی به دنبال تقویت روابط با نخست وزیر عراق و حزب برهم صالح برای ایجاد راهکاری مناسب به منظور بهبود روابط بغداد و اربیل است. همگرایی این احزاب و ائتلاف‌ها، باید به نفع شهروند عراقی و در راستای برون‌رفت کشور از بحران‌ها باشد.

سرویس عراق و اقلیم کردستان - روزنامه «العرب» لندن از ائتلاف بین بافل طالبانی فرزند رهبر پیشین اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) با برهم صالح، سیاستمدار کُرد و حمایت نخست وزیر عراق از آن ها خبر داد.

روزنامه «العرب» لندن نیز با انتشار گزارشی، اعلام کرد که طالبانی و صالح، طی انتخابات آتی پارلمان عراق یا پس از آن با العبادی همپیمان می‌شوند.

این روزنامه نوشت: برهم صالح سیاستمدار کُرد که از حزب طالبانی جدا شده و همپیمانی برای دمکراسی و عدالت را تشکیل داده برای مشارکت در انتخابات پارلمانی و ریاستی اقلیم کردستان تلاش می‌کند که به احتمال زیاد برنده  این انتخابات خواهد بود.

انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول