اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: روسیه از قدرت کافی برای مقابله با تروریستها در سوریه برخوردار است

کاخ کرملین اعلام کرده که روسیه نیروی نظامی کافی در سوریه مستقر دارد تا بتواند در صورت لزوم با حملات تروریستی مقابله کند.

کرملین: روسیه از قدرت کافی برای مقابله با تروریستها در سوریه برخوردار است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز سه‌شنبه اعلام کرد که مسکو نیروی نظامی کافی در سوریه برای مقابله با حملات احتمالی تروریستی در این کشور مستقر دارد.

بنا بر گزارش روزنامه «ایزوستیا»، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه با توجه به حمله اخیر تروریست‌ها به پایگاه الحمیمی، آیا روسیه نیروهای خود را زودهنگام از سوریه خارج نکرده است، گفت: «در رابطه با بخش نظامی-رزمی، بهتر است اطلاعات دقیقتر از همکاران ما از وزارت دفاع گرفته شود. من فقط می‌خواهم یادآور شوم زمانی که رئیس دولت تصمیم به عقب نشینی نیروهای نظامی روسیه از سوریه گرفت، بر این موضوع تأکید داشت که دیگر عوامل منطقه‌ای برای انجام عملیات تهاجمی گسترده در سوریه وجود ندارد و از بین رفته است».

بنا بر این گزارش، چند روز وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که تروریست‌ها حمله‌ای نافرجام به پایگاه‌های نظامی روسیه در سوریه داشته‌اند که با اقدام نیروی هوایی روسیه، تمامی عوامل تروریست‌ها رهگیری و نابود شده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ 11 دسامبر ضمن بازدید از پایگاه الحمیمیم در سوریه فرمان خروج نیروهای نظامی این کشور از سوریه را صادر کرد.

سخنگوی کاخ کرملین در بخش دیگری از اظهارات امروز خود، گفته است که مسکو ضمن استقبال از تماس‌های مستقیم میان پیونگ‌یانگ و سئول، معتقد است که تنها راه رفع تنش‌ها از طریق گفت‌وگو است.

پسکوف در خصوص آغاز نخستین دور از گفت‌وگوهای مستقیم میان دو کره برای ترمیم روابط میان پیونگ‌یانگ و سئول گفت: «ما از تماس‌های مستقیم میان نمایندگان دو کره استقبال می‌کنیم. ما معتقدیم که تنها راه ممکن برای تنش‌زدایی از طریق گفت‌وگو است و رهبری روسیه نیز تأکید کرده که دقیقا گفت‌وگو در این شرایط ضروری است».

انتهای پیام/.


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول