اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تهران

فرماندار پردیس خبر داد

احداث تصفیه‌خانه دوم شهر پردیس/ نیروگاه برق‌‌آبی در پردیس احداث می‌شود

فرماندار شهرستان پردیس از احداث تصفیه‌خانه دوم شهر پردیس خبر داد و گفت: نیروگاه برق‌‌آبی در این شهرستان احداث می‌شود.

احداث تصفیه‌خانه دوم شهر پردیس/ نیروگاه برق‌‌آبی در پردیس احداث می‌شود

مرتضی حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان تهران در خصوص پروژه عظیم انتقال آب سد لار به شهر پردیس اظهار داشت: از فعالیت‌ها، افتتاح‌ها و پروژه‌های کوچک به سمت‌وسوی پروژه‌های کلان، زیربنایی و اساسی خواهیم رفت.

وی گفت: یکی از پروژه‌های بسیار مهم و اساسی شهرستان پردیس تأمین آب شرب بود که با توجه به چشم‌انداز حضور ۶۰۰ هزار نفر در این منطقه یکی از دغدغه‌های مهم ما بود.

فرماندار شهرستان پردیس افزود: یکی از سؤال‌هایی که در ذهن تمام شهروندان و مسؤولان نقش بسته بود، چگونگی تأمین آب شرب مسکن‌های مهر، بلوک‌ها، ساختمان‌ها و شهرهای این شهرستان بود که ما طی سال‌های اخیر همواره ازاین‌رو تحت فشار بودیم.

حیدری ادامه داد: به لطف خدا و تلاش مسؤولان جمهوری اسلامی ایران، پروژه عظیم خط انتقال آب شرب سد لار به سمت روستای کلان و از این محل به‌سوی شهر پردیس آغاز شده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۳۰ درصد این پروژه از روستای کلان به سمت سد لار پیشرفت داشته است.

فرماندار شهرستان پردیس با بیان اینکه جزییات این پروژه باید از زبان پیمانکاران و مسؤولان امور آب پرسیده شود، تصریح کرد: صبح امروز طی بازدیدی که از این پروژه داشتیم دستگاه‌های حفاری در منطقه مستقر شدند و دستگاه حفاری بیش از ۵۶۰ متر به‌پیش رفته است.

حیدری اظهار کرد: کارگاه مستقر و تجهیزشده و همچنین قطعات بتنی مورد نیاز به‌صورت عمده در این محل ذخیره شده است.

وی گفت: بیش از ۹۰ درصد مسیر خط انتقال آب از روستای کلان به سمت شهر پردیس آماده شده است و لوله‌های انتقال آب خریداری و به‌زودی به این کارگاه منتقل خواهد شد.

 

فرماندار شهرستان پردیس افزود: قسمتی از پروژه بزرگ بام پردیس که یکی از تفرجگاه‌های شهر برای گردشگری و حضور شهروندان ساخته شده است برای احداث تصفیه‌خانه دوم این شهر تبدیل خواهد شد.

حیدری با بیان اینکه مطالعات اولیه ساخت این تصفیه‌خانه به پایان رسیده، ادامه داد: در کنار احداث تصفیه‌خانه نیروگاه برق‌ آبی نیز در این محل ساخته خواهد شد که نزدیک به چهار و نیم مگاوات برق تولید خواهد کرد که کمک بسیار خوب و حیاتی برای تأمین برق شهرستان خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه این پروژه یکی از رؤیاهای مسؤولان شهرستان پردیس بوده است، اضافه کرد: تا سال گذشته ساخت این پروژه را مانند یک رؤیا می‌دیدیم، اما با تلاش دلسوزان این نظام برای رفع دائمی مشکل کمبود آب این منطقه ساخت آن را امکان‌ناپذیر و عملیاتی شد.

فرماندار شهرستان پردیس با بیان اینکه بیش از یک هزار میلیارد تومان ارزش این پروژه است، تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها، این پروژه طی دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

حیدری اظهار کرد: طول این تونل از روستای کلان تا سد لار حدود ۲۸ کیلومتر است و از این‌ روستا تا شهر پردیس حدود هشت کیلومتر است که در مجموعه ۳۶ کیلومتر لوله‌گذاری و حفر تونل انجام خواهد شد.

وی گفت: ساخت تصفیه‌خانه شماره دو نیز در مرحله توافق شهرداری با سازمان امور آب برای تعیین اراضی است و با توجه پایان مطالعات و در ادامه تعیین پیمانکار، بلافاصله ساخت این پروژه نیز آغاز خواهد شد.

فرماندار شهرستان پردیس افزود: تونل‌های انتقال آب که توسط دستگاه‌های T.B.M در حال حفر است، در هشت کیلومتر اول از روستای کلان تا روستای جورد با قطر 4.5 متر و از روستای جورد تا سد لار با قطر شش و نیم متر حفاری خواهد شد که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های کشور خواهد بود.

انتهای پیام/67016/40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول