اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

وزیر خارجه مالزی با رئیس‌جمهور ترکمنستان ملاقات کرد

وزیر خارجه مالزی که در رأس هیأت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی به «عشق‌‏آباد» سفر کرده با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه مالزی با رئیس‌جمهور ترکمنستان ملاقات کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌‏آباد، «عنیفه امان» وزیر خارجه مالزی که در رأس هیأت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی به «عشق‌‏آباد»  سفر کرده با «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه مالزی و رئیس جمهور ترکمنستان در این دیدار طیف وسیعی از مسائل دوجانبه مربوط به همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، انرژی و فرهنگی بین «کوالالامپور» و عشق‌آباد را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

وزیر خارجه مالزی در این دیدار گفت: دولت این کشور برای توسعه مناسبات با ترکمنستان اهمیت خاصی قائل است و در مناسبات بین 2 کشور حسن اعتماد و حسن تفاهم متقابل حکم فرما است.

بردی محمداف  نیز در این دیدار گفت: گسترش روابط و همکاری با کشورهای آسیا و اقیانوس آرام از جمله مالزی یکی از اولویت‌های سیاست خارجی دولت ترکمنستان می‌باشد.

در این دیدار وزیر خارجه مالزی و رئیس جمهور ترکمنستان بر عزم جدی دولت 2 کشور برگسترش هر چه بیشتر مناسبات همه جانبه و وجود ظرفیت‌های لازم برای تحقق آنها تأکید کردند.

چگونگی گسترش تعاملات بین ترکمنستان و مالزی در زمینه صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و برخی مسائل منطقه‌ای و بین المللی از دیگر محورهای مذاکرات مذکور اعلام شده است.

وزیر خارجه مالزی همچنین در سفر به عشق آباد با «رشید مرداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار و رایزنی‌های سیاسی را انجام داد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول